Cort estudia restringir el trànsit al centre històric incrementant les ACIRE

TW
0

L'Ajuntament de Palma estudia limitar l'accés del trànsit al centre històric incrementant les Àrees de Circulació Restringida (ACIRE). També es «col·locarien» més pilons retràctils, s'augmentaria el nombre de carrers prohibits i es reordenarien les zones mixtes per convertir-les en «zar» (zones d'aparcament exclusiu per a residents). Són algunes de les principals mesures que preveu el darrer estudi de mobilitat realitzat per la regidoria de Trànsit i Transport de Cort, però no les úniques.

En el seu esforç per solucionar els problemes que provoca la saturació de vehicles a l'interior de les Avingudes el regidor de l'àrea, Àlvaro Gijón, i el seu equip, valoren possibles solucions des de diferents àmbits.

A part de potenciar al màxim l'ús del transport públic, amb la reducció de les freqüències i l'augment del nombre de línies de l'EMT, el Consistori ha apostat pels aparcaments subterranis. Des que Catalina Cirer és batlessa (maig de 2003) s'han inaugurat els pàrquings de via Roma i santa Pagesa; es troben en fase de construcció via Roma II i el situat al carrer de Manacor; les obres de l'aparcament del carrer d'Antoni Maura, de 500 places, podrien començar enguany i, a més, la Societat Municipal d'Aparcaments Públics (SMAP) estudia 19 ubicacions més per altres tants pàrquings subterranis. Aquests podrien ubicar-se en un futur a zones com Hostalets, Son Gotleu, Son Cotoner o el polígon de Son Castelló.

D'altra banda, i sempre que la demanada ho justifiqui, l'SMAP habilitaria espais d'estacionament a les entrades de la ciutat que, combinats amb les línies de l'EMT, evitarien en part el trànsit de recerca de lloc d'aparcament que col·lapsa el centre.

Amb l'objectiu de satisfer la demanda dels usuaris que arriben en cotxe a l'interior de les Avingudes, l'esmentat estudi de mobilitat propugna la construcció d'aparcaments perimetrals, mentre que per cobrir les mancances d'estacionament a l'exterior de les Avingudes es planteja la implantació d'altres zones blaves (O.R.A).

Segons fonts de la regidoria de Trànsit i Transports, el que pretenen totes aquestes mesures és millorar la qualitat de vida dels palmesans.