muy nuboso
  • Màx: 16°
  • Mín:

El pla territorial passa el primer tràmit amb l'oposició de l'esquerra

Les moratòries s'aixecaran el gener i es pot ampliar el temps d'al·legacions

J. TORRES. Palma.
El pla territorial va superar ahir el primer tràmit, un cop rebut el dictamen favorable a la Comissió Informativa del Consell de Mallorca. El PP i UM donaren suport a la proposta de planificació, mentre l'esquerra la va rebutjar per «desenvolupista» i criticà les formes amb què s'ha tramitat i el poc temps que l'oposició ha tingut per estudiar-la. Finalment es produí el debat polític del pla territorial, que l'esquerra volia començar dijous. Amb tot, l'estructura de la Comissió Informativa d'ahir -gairebé amb 30 punts a l'ordre del dia- no va satisfer tampoc els desigs de l'oposició i impedí aprofundir en la discussió, que ara s'ajorna de manera definitiva per al ple de l'1 de desembre, en el qual es procedirà a l'aprovació inicial de la proposta.

PSIB, PSM i EU-EV votaren en contra del pla, ja que el consideren «desenvolupista». L'esquerra troba que no serveix per contenir el creixement en l'àmbit rural ni a la costa. A més, creuen que no respon a una visió global de l'estructura territorial i qüestionen que s'hagi adaptat al pla de carreteres i a «determinats interessos, perquè hauria de ser al revés». D'altra banda, el Consell estudia ampliar el període de dos mesos per presentar al·legacions al pla territorial, i ja ha decidit ajornar un mes l'aixecament de les moratòries, previst de tot d'una per a l'1 de desembre, fins el mes de gener. L'objectiu és evitar una possible llacuna legal que permeti als ajuntaments donar llicències que després facin inviables les disposicions establertes al pla.

A través d'una esmena a la llei d'acompanyament dels pressuposts, es modificarà la Llei d'Ordenació del Territori perquè la normativa entri en vigor l'1 de desembre però, a través d'una altra disposició, es podria fixar que l'aixecament de les moratòries no es produís fins dia 1 de gener, quan el pla entrarà en vigor de manera definitiva.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.