EFE Parau.
Dotze persones varen morir i deu més en varen resultar ferides greus ahir en caure una passarel·la d'accés al luxós transatlàntic Queen Mary 2 a les drassanes de Saint-Nazaire (a l'oest de França), segons el darrer balanç oficial abans del tancament d'aquesta edició. La tasca de rescat de les víctimes mortals, entre les quals hi podria haver al·lots, continuava a darrera hora del vespre al lloc del sinistre, segons informà un portaveu del Centre operacional d'incendis i socors (Codis).
Al llarg del dia hi havia confusió sobre el nombre de ferits: uns parlaven de dotze i altres de vint-i-dos. Segons el darrer balanç en poder de la comissaria de Saint-Nazaire que ha estat consultada, el nombre de morts s'elevava a dotze. El drama va ocórrer durant una visita al luxós creuer, el més gran del món, que era en dic sec a les drassanes de l'Atlàntic on va ser construït.
Es desconeix per què es va esfondrar la passarel·la d'accés al vaixell en la qual es trobaven almenys unes quaranta persones en el moment de l'accident, poc després del migdia. El pla d'emergència va ser activat, i desenes de bombers, el personal mèdic d'urgència i diversos helicòpters varen ser mobilitzats, i les autoritats locals i departamentals es varen personar d'immediat al lloc del sinistre.
Les víctimes són membres de les famílies del personal de les drassanes que va treballar en la construcció deQueen Mary 2 o d'empreses subcontractades, informà una font de la Prefectura. Les Drassanes de l'Atlàntic havien autoritzat la visita de petits grups sota la responsabilitat dels enginyers de les drassanes, després que el vaixell acabàs de finalitzar, dimarts passat, les seves darreres proves de seguretat a mar oberta.
E Queen Mary II, considerat com el major creuer del món amb els seus 345 metres de llarg, 41 un d'ample i 72 d'alt, i 150.000 tones de pes, havia de ser lliurat a l'armador britànic Cunard el mes que ve, amb vista al seu viatge inaugural el dotze de gener des del Regne Unit fins a l'estat Nord-americà de Florida.
El Queen Mary II és el primer transatlàntic d'aquest tipus que es construeix des que el 1969 es va botar eQueen Elizabeth. Valorat en uns 680 milions d'euros, aquest gegant de la mar compta amb quatre motors diesel i dues turbines de gas, que han de generar els 154.000 cavalls de potència capaços d'impulsar-lo a trenta nusos de velocitat, gairebé 56 quilòmetres per hora, segons el constructor, Alstom Marine. Però el punt fort deQM2 no és la rapidesa, sinó el luxe de les seves instal·lacions, començant pels 1.310 camarots, la majoria d'ells amb balcó, les seves cinc piscines, vuit jacuzzis, un gran teatre de mil places, sala de talasoteràpia, planetari per projectar pel·lícules en tres dimensions, tot això adornat amb obres de prestigiosos artistes valorades en més de quatre milions d'euros.