cielo claro
  • Màx: 35°
  • Mín: 25°
25°

Operaris del tren denuncien greus mancances de seguretat a les vies

Els treballadors es queixen d'excés de feina amb els nous horaris

T. GARCIES. Palma.
Els maquinistes i responsables de trànsit de Serveis Ferroviaris de Mallorca denuncien l'existència d'importants mancances de seguretat a totes les línies operatives a l'illa. Els empleats, després d'una recent reunió, varen decidir demanar a la direcció de l'empresa ferroviària que prengui cartes en aquest assumpte i que posi remei de forma urgent a les deficiències que han detectat.

Aquestes peticions es recullen en un document que tenien previst lliurar a l'empresa. Al document, els operaris es queixen de l'excessiva càrrega de feina que han de suportar amb els nous horaris ara fixats i dels quals afirmen que són impossibles de complir materialment. Com a exemple citen que fa un any es preveien 14 minuts per cobrir el trajecte Palma-Marratxí i que avui amb dos abaixadors més es manté el mateix temps.

Aquestes circumstàncies obliguen a accelerar els trajectes fet que repercuteix en el nivell de seguretat dels usuaris. En aquest sentit, exposen també que a Mallorca la velocitat màxima dels trens és de 100 quilòmetres per hora, quan en els serveis de rodalies de la resta d'Espanya el límit és de 80 km/h. Els treballadors afirmen que les dues estacions de final de línia com són Manacor i sa Pobla no disposen dels senyals de seguretat legals.

En aquest sentit, tampoc molts dels abaixadors ni passos a nivell encara existents tenen els senyals de proximitat. A més, la nova línia de Manacor, recentment inaugurada, no disposa de tots els indicadors quilomètrics necessaris al llarg de la via. També es diu que a l'estació de Santa Maria s'haurien de fer marxar els semàfors que estan de forma permanent en vermell.

Tots aquests dispositius de senyalització són indispensables per tal que els conductors dels trens estiguin ben informats en tot moment. Les queixes dels treballadors afecten també l'estació de l'enllaç on recentment el tren va descarrilar per una errada tècnica.

En aquest punt el canvi d'agulles no està informatitzat com els de la resta de la línia i s'acciona amb un botó pel cap d'estació. A més, es considera que la senyalització és del tot insuficient en un punt clau on convergeixen trens en diferents sentits procedents de Manacor i sa Pobla de forma alternativa i per una sola via.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.