El Calvo Sotelo, un petrolier de la Compañía Logística de
Hidrocarburos (CLH), va atracar ahir migdia al port de Palma. Tot i
que CLH no va concretar la capacitat exacta de combustible que
duia, l'embarcació té capacitat per transportar-ne unes 30.000
tones, quasi la meitat que el Prestige i tres vegades més que el
que els pescadors i voluntaris han recollit en tres setmanes
d'ininterrompuda feina a Galícia.
El Calvo Sotelo té una antiguitat de 25 anys, un menys que
l'enfonsat Prestige, i monobuc, igual que el sinistrat. Aquest
tipus d'embarcació està en el punt de mira de la Unió Europea (UE),
ja que la comissària Loyola del Palacio ha proposat als Quinze que
impedeixin la circulació de petroliers monobuc de més de 23 anys
perquè es consideren perillosos. Fins i tot la presidència danesa
va més enllà i proposa escurçar l'edat límit dels vaixells fins als
15 anys. La legislació comunitària aprovada el 2000 fixa l'edat
màxima permesa d'aquests vaixells en els 27 anys.
Així i tot, CLH va subratllar a aquest diari que el Calvo
Sotelo, a l'igual que la resta de naus de la companyia, està sota
pavelló espanyol i subjecte a la normativa de la Unió Europea, i
fins ara ha passat totes les inspeccions de les quals ha estat
objecte. El Calvo Sotelo té previst partir demà cap a Castelló,
d'on procedeix. Al port peninsular hi ha una refineria de petroli
que, juntament amb la de Tarragona, és la que habitualment proveeix
de combustible els dipòsits que CLH té a Portopí, a Maó i a
Eivissa.
Precisament, el Calvo Sotelo no és la primera vegada que visita
el port de Palma enguany i tampoc no és l'únic petrolier monobuc de
més de quinze anys que freqüenta els nostres ports. De fet, segons
les dades registrades a Autoritat Portuària, el Calvo Sotelo ha
vingut quatre vegades a Palma enguany; el Campeón, de 23 anys, ho
ha fet en quinze ocasions a Palma, la darrera el 22 de novembre, i
dues a Eivissa; el Campodola, de 26 anys, ens ha visitat enguany
dos pics i el Camponubla, de 23 anys, ha atracat a Palma enguany en
31 ocasions.
A més, l'Alcudia, de 23 anys, atraca a Maó una dotzena de
vegades cada any i aquesta setmana ho ha de tornar a fer. En total,
aquestes embarcacions, noliejades per CLH, han atracat enguany a
les Balears més de 60 vegades. La companyia té també el Mar Rocío,
fabricat el 2000, però aquest sí que disposa de doble buc.
Precisament, respecte de la renovació de la flota, CLH assegura que
l'«adequarà a les necessitats».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.