algo de nubes
  • Màx: 28°
  • Mín: 21°
27°

Sa Nostra es dota d'un codi ètic que afecta la gestió de l'entitat

Entrarà en vigor l'1 de gener i el controlarà un comitè independent

L'assemblea general de Sa Nostra va aprovar ahir per unanimitat el nou codi ètic de l'entitat financera. El document afectarà no tan sols tots els òrgans de govern i el personal, sinó que suposa un compromís institucional vers els clients, els proveïdors, la competència, les administracions públiques, els treballadors i la societat en general. El codi entrarà en vigor l'1 de gener del 2003 i la seva aplicació serà controlada per un comitè independent. La redacció final, fruit d'una feina conjunta dels treballadors, l'equip directiu i el consell d'administració, conté en realitat dos codis: un de conducta i l'altre de gestió. Afecta les accions i la conducta de les persones implicades per sobre de la normativa legal, correccional i contractual; i el seu incompliment pot provocar l'adopció de mesures correctores.

El president, Miquel Pocoví, va ressaltar que el codi «suposa un compromís de les persones, però també un compromís institucional». A més, va remarcar que el nou instrument de què disposa la caixa «exigeix la implicació de tots els col·lectius» i «s'incrementen les responsabilitats a mesura que es pugen els escalons de l'organització». El director general, Pere Batle, va explicar que en l'elaboració del document «hem volgut preveure el major nombre de situacions possible, des del respecte a la legalitat fins a la fi de la relació amb l'entitat», amb la voluntat «d'aclarir-ho al màxim i de prevenir situacions de risc».

Batle va destacar l'apartat de conflicte d'interessos; el de discreció i confidencialitat, perquè «és la clau de la confiança dels nostres clients»; i el que aborda les relacions entre els òrgans de govern i la direcció general, relacions que «s'han de basar en la confiança mútua i en la col·laboració lleial». L'aplicació del codi de gestió exigeix respondre als clients amb esperit de servei, respecte i diligència; aconseguir per als proveïdors un benefici just; elaborar una informació veraç; invertir amb criteris ètics i de prudència, tot procurant mantenir l'equilibri entre rendibilitat i solvència; fer competència lleial; gestionar amb pràctiques ambientalment correctes; i mantenir la implicació en la creació de riquesa i de feina amb criteris de sostenibilitat i de justícia social.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.