La reobertura de la línia de ferrocarril que connecta Inca amb Manacor ha tornat a encetar la polèmica. Aquest cop, el debat envers el tren no fa referència al seu desviament per fora de Petra o a la conservació del traçat antic que travessava el poble. Ara, el debat prové de la forta oposició d'un conjunt de veïns a la demolició d'un antic pont de pedra de finals del XIX, per les obres de ferrocarril que realitza la Conselleria d'Obres Públiques. La demolició del pont, que té una alçària de 4'5 metres de llum, respon al projecte de Serveis Ferroviaris de Mallorca, que contempla aixecar una plataforma de gairebé dos metres de desnivell sobre la línia de terra i d'aquesta manera, el tren supera l'alçària del pont. Amb la qual cosa, SFM procedirà a enderrocar aquest element arquitectònic com a solució al pas del tren.
La decisió d'enderrocar el pont adoptada per SFM ha topat amb una forta oposició veïnal. «La demolició de l'antic pont no té raó de ser i a més, es tracta d'una joia arquitectònica que és patrimoni de tots», argumenta una veïna que té la seva residència a pocs metres del pont. Els denunciants, que han preferit restar en l'anonimat, asseguren que en els plànols de SFM no hi figurava aquest element arquitectònic i «per tant s'hagué d'adoptar aquesta solució d'urgència per poder fer passar el ferrocarril pel traçat previst», asseguren els afectats.
Segons els veïns de la zona on s'ubica el pont, a fora vila just abans de la subhestació de Gesa a la carretera de Manacor a Petra, SFM va decidir aixecar una plataforma d'uns dos metres d'alçària per evitar l'acumulació d'aigua que prové de les terres més altes i d'aquesta manera, prevenir davant el risc de possibles inundacions dins el traçat del tren. «És molt més còmode tomar el pont que abaixar la cota respecte del nivell del sòl», ironitzen els denunciants.
Els veïns afectats per les obres del tren argumenten que «l'excusa de les inundacions no és vàlida per tomar el pont. Ben al contrari, si s'aixeca la cota de la plataforma on ha de circular el ferrocarril, les finques que flanquegen la via, corren el risc de quedar negades quan plogui». Davant aquesta situació, vist que no existeix cap catàleg que protegeixi aquestes obres d'enginyeria, els veïns varen requerir ahir matí l'arqueòloga municipal de Manacor, Magdalena Salas. Aquesta es desplaçà fins a la zona per fer fotografies i analitzar la situació del pont.