algo de nubes
  • Màx: 24°
  • Mín: 16°
19°

Els mestres recomanen minvar l'alumnat i implicar més els pares

Més de 200 docents es trobaren a Palma per tractar la seva feina

És necessari que els pares s'impliquin amb l'escola, han de conèixer la realitat de l'escola, però el centre docent també s'ha d'obrir a la família. Aquesta fou una de les conclusions provisionals de la primera jornada professional sobre educació infantil, que s'esdevé a Mallorca, en un encontre que "també, per primera vegada" contemplà el primer cicle d'aquesta formació, entre els zero i els tres anys d'edat. Millorar les ràtios d'alumnat per aula, i donar importància a l'adaptació horària dels infants que passen del primer cicle al segon d'infantil són altres de les reivindicacions dels més de 200 professionals d'Educació i dels ajuntaments illencs que hi participaren.

Entre aquestes reivindicacions constà la voluntat d'incrementar el caire educatiu de les escoletes sobre la seva funció assistencial, com de fet proposa el Pla per a l'educació infantil redactat, recentment, per la Conselleria d'Educació. L'encontre celebrat a l'edifici universitari Guillem Cifre de Colonya fou destacat per la seva impulsora "la directora general d'Ordenació i Innovació, Catalina Bover" pel fet que les seves conclusions han estat extretes, «a partir de la veu dels mestres».

Entre les principals conclusions de l'encontre consta, com ja s'ha dit, la necessitat que els centres atreguin l'atenció dels pares i mares dels alumnes. Diari de Balears ja avançà que alguns centres, com el CP Felip Bauçà de Palma, ofereixen classes de llengua i cultura balears als pares dels alumnes immigrants. Igualment, els esborranys d'un avantprojecte de llei sobre infància i adolescència proposen sancionar els pares que permeten o afavoreixen l'absentisme escolar dels seus fills.

En tot cas, les intervencions dels professionals de l'educació han destacat la necessitat d'analitzar els canvis que s'han produït en el model familiar, perquè la interacció amb els progenitors sigui prevista de manera adient. Catalina Bover destacà, igualment, el fet que alguns professionals demanen suport especialitzat en el primer cicle d'educació infantil, però, en canvi, consideren contraproduent la seva presència continuada en el segon cicle, entre els tres i els sis anys.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.