Els representants dels touroperadors TUI, Thomas Cook (Neckerman), Alltours, ITS-LTU-REWE i la patronal d'agències de viatges de Balears Aviba van acordar ahir, després d'una reunió que va durar dues hores, dur a terme una campanya de promoció a Alemanya per millorar la imatge de les Illes al principal mercat emissor i tornar a recuperar el turisme familiar, el cost del qual rondarà els 4 milions d'euros, segons va confirmar ahir el president d'Aviba, Jaume Bauzá. Entre els acords assolits destaca la realització d'una campanya a nivell intern de les Illes, «per conscienciar la població balear del que representa el turisme, i que serà complementada amb una promoció a Alemanya a les televisions per millorar la imatge de Balears com a destinació turística. Una vegada tinguem perfilada la campanya, que serà dissenyada per una agència especialitzada, cercarem les col·laboracions externes necessàries per aconseguir el finançament».
La campanya a les televisions es farà en les hores de màxima audiència (telenotícies de la tarda-nit), «volem captar i centrar part dels nostres missatges al segment familiar, que és el que més ha caigut a les Illes, amb missatges molt clars i definits. També s'ha estudiat el fet de poder realitzar al canal via satèlit «Viatjar» programes específics sobre Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera». Bauzá afegeix que l'inici de la campanya en televisió es realitzarà, quan els primers fulletons de la temporada d'estiu siguin al carrer: «Serà a començaments de gener quan es farà la campanya a les televisions alemanyes i centreuropees (ARD, ZDF i RTL)».
La directora de l'Institut Balear de Turisme (Ibatur), Tiffany Blackman, i el president de la Federació Hotelera de Mallorca, Pere Cañellas, valoraven ahir de forma positiva la iniciativa d'Aviba. Per a Blackman, es «tracta d'una reunió positiva i suposa una bona base per començar a treballar». Cañellas va manifestar que la Federació, «dóna suport a totes les iniciatives de promoció que cerquin millorar la imatge de les Illes. En aquest sentit, la iniciativa és bona». Les companyies aèries alemanyes, entre elles Air Berlín, han mostrat especial interès per participar en aquest projecte promocional.
D'altra banda, el president del grup Globalia (Air Europa, Travelplan i Halcón Viajes), Juan José Hidalgo, va predir ahir «moments bastant difícils en els dos pròxims anys per al sector turístic, per la qual cosa s'ha de fer un esforç de diversificació dels clients per reduir la dependència del Regne Unit i Alemanya». Hidalgo assenyalava ahir a Palma que el descens del nombre de visitants, més acusat en Balears i Canàries, «no té fàcil recuperació; a partir del pròxim estiu començarà a repuntar la situació per arribar a un moment d'estabilitat dins de dos anys», va recalcar. Aquest hivern serà pitjor que el del passat any a les Illes en matèria turística.
L'ocupació dels hotels a Mallorca cau un 10% el
juliol
La Federació Hotelera de Mallorca donà a conèixer
ahir l'ocupació dels establiments hotelers de Mallorca el juliol,
que segons dades estadístiques va caure un 10'03 per cent en
relació amb el mateix mes de l'any anterior fins a situar-se en un
80'97 per cent. Les previsions per al mes d'agost apunten a un
percentatge de places ocupades del 79'36 per cent. Els hotels que
van sofrir un major descens el juliol van ser els d'una estrella
(-11'89%), seguits dels de tres (-11'49%) i dels de quatre
(-7'53%), mentre que el segment més perjudicat ha estat el de
turisme familiar. La patronal hotelera posa de manifest els nivells
d'ocupació de juliol amb els dels tres últims anys, quan l'ocupació
hotelera va assolir el 90'98% de la planta hotelera mallorquina
(2001), el 89'9% (2000) i el 94'4% (1999).