El pla territorial proposa un enllaç entre les vies de Sineu i Manacor

Connectaria Puntiró i la punta de Son Gual per camins ja existents

TW
0

Una de les propostes viàries de la redacció del pla territorial de Mallorca és una segona connexió entre les carreteres de Sineu i Manacor, concretament entre Puntiró "un poc abans" i la punta de Son Gual, respectivament.

Segons explicà el director insular de Carreteres, Gonzalo Aguiar, «la proposta del pla territorial recomana la reserva de terrenys per, en el futur, construir aquesta connexió viària, que permetria absorbir el trànsit que, procedent d'una part de Mallorca, es dirigeix a l'aeroport o a l'Arenal per la carretera de Sineu. A més, amb aquest nou tram el trànsit no tendria necessitat d'arribar a Palma».

Aguiar indicà que «aquest és un projecte del qual es parla des de fa temps, però ara cobra actualitat perquè s'integraria en les rutes alternatives que volem potenciar per descongestionar els principals eixos viaris de Mallorca. Així i tot, és una actuació en estudi i encara no se n'ha concretat el traçat. Si finalment es dugués a terme, podríem aprofitar el traçat d'alguns dels camins ja existents».

Hem dit que es tractaria d'una segona connexió entre les carreteres de Sineu i de Manacor perquè la reforma de la primera, iniciada fa poc entre Santa Eugènia i Palma, ja preveu un enllaç d'ambdues vies a l'altura, respectivament, del creuer amb el camí Salard, on es faria una rotonda, i la central lletera Agama. D'aquesta rotonda partiria una altra connexió directa fins a la via de cintura, concretament fins als voltants de l'Estadi Balear.

Aquesta darrera actuació permetria arribar a la via de cintura per la carretera de Sineu sense entrar a la carretera de Manacor ni a la rotonda de can Blau, la de l'entrada a Palma, que s'ampliarà amb un pressupost de 600.000 euros. D'altra banda, la reforma de la carretera de Sineu en el tram comprès entre Santa Eugènia i Palma té un pressupost de 9 milions d'euros.

Segon cinturó  
UM i el PP defensen la construcció d'un segon cinturó viari entre l'aeroport i la UIB, però la resta de partits del Pacte de Progrés el rebutja, perquè seria una carretera de nova construcció amb una ocupació important de sòl rústic. La connexió entre Puntiró i la punta de Son Gual seria molt més curta, uns pocs quilòmetres, i s'intentaria aprofitar camins ja existents.