La recuperació del transport ferroviari a Mallorca no quedarà aturada ni molt manco, amb la reobertura de la línia de Manacor i amb la posada en funcionament dels trams fins a Alcúdia i a Cala Rajada. El Govern balear ha posat fil a l'agulla i pretén disposar d'un pla que dictamini, a mitjan termini, les possibles noves línies que es podrien obrir o, també, la recuperació d'alguna de les que estan en desús. Serveis Ferroviaris de Mallorca ha previst gastar-se 150.000 euros "25 milions de pessetes" a contractar una empresa especialitzada per marcar aquests nous corredors ferroviaris.
L'empresa adjudicatària haurà de fer un profund estudi de la demanda social i de la possible rendibilitat econòmica de les noves línies. Malgrat que els especialistes tindran plena llibertat per planificar, pareix clar que el Govern pretén fer arribar el tren sobretot a les zones costaneres tant de la zona d'Alcúdia com del Llevant.
D'altra banda, també s'analitzarà si és necessari socialment reobrir cap de les dues línies en desús: la de Palma-Santanyí o la de Felanitx. Connectar aquesta població amb Palma i amb Manacor podria ser un projecte factible. Les rutes que es proposin, emperò, no es cobriran necessàriament amb tren. De fet, els tècnics d'SFM pretenen donar un major protagonisme al tramvia com a transport de baix impacte en els nuclis urbans. Aquesta seria una opció vàlida, sobretot, per a les zones turístiques.
El pla de viabilitat haurà de llançar també propostes ben definides de com solucionar les entrades a Palma i veure si, realment, es vàlida una línia que travessi el nord de Palma i que arribi a l'aeroport i passi a més per l'hospital de Son Llàtzer. Els estudis hauran d'incloure dades molt concretes, com ara nombre potencial d'usuaris, possible nombre de freqüències i, fins i tot, la capacitat dels vagons. La feina serà adjudicada el gener i s'espera poder disposar de l'estudi ja enllestit pel mes de juliol.