La Caeb atribueix la moratòria del Consell a «l'oportunisme polític»

Presenta al·legacions contra la norma per «il·legal i injustificada»

TW
0

La Confederació d'Associacions Empresarials de les Balears (Caeb) presentà ahir les seves al·legacions a la moratòria urbanística aprovada pel Consell de Mallorca el passat 26 de juliol que paralitza la construcció d'habitatges plurifamiliars a tota l'Illa, llevat dels de protecció oficial. Els fonaments jurídics de les al·legacions de la Caeb es basen «en la vulneració de la Llei d'Ordenació Territorial (LOT) en no respectar la jerarquia normativa de les Directrius d'Ordenació Territorial (DOT) i en la manca de justificatòries de la moratòria», segons l'advocat de la patronal, José María Mohedano, que atribueix la norma a «l'oportunisme polític i no a la racionalitat urbanística».

El president de la Caeb, Josep Oliver, i el vicepresident de l'asociació de promotors, Gabriel Oliver, expressaren la seva preocupació per les conseqüències de la moratòria, «ja que vulnera la seguretat jurídica i els interessos empresarials, a més de suposar una paralització, en un 85 per cent, de l'activitat constructora i dels sectors annexos, la qual cosa es pot traduir en uns 120.000 milions de pessetes, el 4 per cent del PIB balear». Gabriel Oliver es mostrà inquiet «per la manca de criteris del Govern i del Consell en les seves moratòries i per no tenir en compte ni consensuar aspectes socials i econòmics, com la pèrdua d'un de cada dos llocs de feina en aquests sectors».

De la seva banda, i centrant-se en les qüestions jurídiques, Mohedano recordà que «només és possible una norma territorial cautelar (moratòria) per cada instrument d'ordenació territorial que s'estigui elaborant, en aquest cas el pla territorial de Mallorca, i el Consell ja aprovà una primera moratòria l'octubre del 2000». El misser indicà que el pla territorial ha d'esperar i adaptar-se a la modificació de les DOT perquè aquestes són una normativa jeràrquicament superior, i destacà la manca d'un dictamen del Consell Consultiu.