nubes dispersas
  • Màx: 23°
  • Mín: 19°
20°

L'oposició de Cort exigeix una revolució en el transport públic

Cerca solucions per pal·liar la saturació de cotxes a Palma, la més alta d'Occident

41916
Els problemes de trànsit, una constant a la ciutat.

Una revolució en el transport públic de la ciutat. Aquesta és la solució unànime plantejada per part de tots els grups municipals a l'oposició per aconseguir reduir els índex de cotxes per cada mil habitants, situat actualment en més de 900, fet que ens col·loca com a segona ciutat del món més saturada, tan sols superats per Singapur. Els responsables dels diferents partits criticaren «el dubtós honor d'estar segons en un rànquing que indica un gran nivell adquisitiu i un pèssim servei públic per a la ciutat» i tots dipositaren les seves esperances en les reunions que es mantindran a partir del mes de setembre per tal de desenvolupar els punts recollits a l'estudi de mobilitat de manera consensuada, «tot i que no serà la panacea universal».

Sigui com sigui, ara mateix l'estudi de mobilitat és la primera diagnòsi i proposta de treball per pacificar el trànsit de la ciutat de Palma. Ha estat criticat perquè sobretot desenvolupa aspectes que afecten el centre de la ciutat, però és la primera eina de treball (més de vuit mil fols) de què es disposa, a més dels estudis parcials desenvolupats per part dels tècnics en matèria de circulació de la casa.

Però els partits acusen, i amb raó en alguns casos, que bona part de les solucions aportades per part de l'estudi de mobilitat presentat per Cort, són de la seva collita, i alguna fins i tot figura en els seus programes electorals. «En realitat fa anys que estam parlant del problema de trànsit a la ciutat, i a més d'una revolució en el transport públic ens fa falta un canvi de mentalitat de la ciutadania. Hem de convidar-la a no emprar el cotxe, aquest serà el nostre repte», assegurà Sebastià Serra, del PSM.

El problema del trànsit no sols ens afecta per la saturació, sinó també per la contaminació que suposa per a la ciutat la gran presència de vehicles. De fet, «aquesta és una de les nostres preocupacions més importants, com també el fet de comparar-nos amb Singapur. Necesitam una voluntat política decidida per posar traves als cotxes particulars en bé del transport públic», explicà Lila Thomàs, regidora d'Esquerra Unida-Els Verds.

El regidor d'Unió Mallorquina, Ferran Trujillo, va criticar amb duresa el fet que «hi ha gent que sent una gran alegria per aquest índex, més que res pel gran nivell de vida que es deriva de tenir tants de cotxes, quan realment el que demostra aquest índex és el gran fracàs del transport públic i la poca comoditat d'aquest per als ciutadans de Palma». Per Trujillo l'estudi de mobilitat pot ser «que no sigui la solució definitiva, però hem de veure si hi ha solucions. Per nosaltres és vital que les solucions incorporin línies de circumval·lació concènctriques i una política de conscienciació ciutadana. No podem continuar sent la segona ciutat amb més cotxes del món», explicà el líder dels nacionalistes de centre.

Acció
No sabem si el que hem de menester és una gran revolució en el transport públic, però el que sí és cert és que qualque cosa s'ha de fer en aquesta ciutat per tal d'acabar amb la saturació de vehicles que patim. La millora del transport públic és vital, però també ho és cercar altres sistemes de transport que facin la competència. No podem tenir el bitllet d'autobús i la baixada de bandera més cares de l'Estat si es posen messions pel transport públic. Hi ha d'haver accions directes de promoció.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.