nubes
  • Màx: 23°
  • Mín: 16°
20°

El Consell pretén deixar només 6 rotondes a la carretera de Manacor

Un informe tècnic enviat al Govern critica aspectes del projecte

El Consell Insular de Mallorca proposa al Govern que el projecte de desdoblament de la carretera de Manacor fins a Montuïri disposi només de sis rotondes. Així es fa constar a un informe tècnic que la institució ha enviat a la Conselleria d'Obres Públiques i en el qual es critica de manera oberta aspectes importants del projecte. De fet, la posició del Consell suposa rebaixar una rotonda l'alternativa manco desenvolupista de les quatre que maneja el Govern i que fixava 7 rotondes i 8 enllaços.

Així, les sis glorietes se situarien vora Son Llàtzer, al final de la variant de Son Ferriol, a la Casa Blanca, a l'alçada d'Algaida, a Montuïri i al final del desdoblament al creuer amb la carretera que du a Porreres. Segons aquest pla, la rotonda del creuer amb el camí de Son Banya es convertiria en un simple pas inferior sense enllaços. D'aquesta manera, els tècnics opten per mantenir les rotondes que ja hi ha actualment i les de les futures variants que es construiran. La resta de creuers es transformen en enllaços.

Aquesta proposta es fonamenta en l'argument que un excessiu nombre de rotondes en la carretera provocaria un trànsit poc fluid. Els tècnics consideren que la via resultaria més insegura i que faria augmentar el consum de combustible. A més, s'exposa que es limitaria la capacitat del trànsit que hi passaria. L'informe del Consell emperò critica obertament que es deixi una vorera a la calçada d'entre 2'5 i 3'5 metres com a carril d'acceleració i per a trànsit de vehicles agrícoles. De fet, els tècnics reivindiquen la construcció, al seu lloc, de vials de servei i accessos controlats.

També es retreu el fet que només es tingui previst expropiar una franja de tres metres a vorera de carretera, ja que això suposa comprometre futures millores en els accessos laterals o en la construcció de noves àrees de servei. L'informe adverteix també que la construcció de les futures variants a Son Ferriol, Algaida i la Casablanca no han d'implicar un creixement urbà fins a les noves vies.

El Govern pretén tenir enllestit el projecte definitiu a finals d'any perquè dins del proper es pugui adjudicar i començar les obres. Abans emperò haurà de consensuar la proposta final amb el Consell tota vegada que a finals d'any es preveu fer efectiu el traspàs en matèria de carreteres. Precisament, dins de l'acord del traspàs de competències es va pactar que el Govern posaria 7.500 milions de pessetes de la seva butxaca en tres anys per finançar reformes de carreteres. El Consell considera que amb aquests doblers s'ha de donar prioritat a la carretera de Manacor, que ja xuclarà 5.800 milions, i als desdoblaments de la carretera de la Universitat i del tram entre Inca i sa Pobla, de la carretera d'Alcúdia.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.