El Consell Insular de Mallorca proposa al Govern que el projecte
de desdoblament de la carretera de Manacor fins a Montuïri disposi
només de sis rotondes. Així es fa constar a un informe tècnic que
la institució ha enviat a la Conselleria d'Obres Públiques i en el
qual es critica de manera oberta aspectes importants del projecte.
De fet, la posició del Consell suposa rebaixar una rotonda
l'alternativa manco desenvolupista de les quatre que maneja el
Govern i que fixava 7 rotondes i 8 enllaços.
Així, les sis glorietes se situarien vora Son Llàtzer, al final
de la variant de Son Ferriol, a la Casa Blanca, a l'alçada
d'Algaida, a Montuïri i al final del desdoblament al creuer amb la
carretera que du a Porreres. Segons aquest pla, la rotonda del
creuer amb el camí de Son Banya es convertiria en un simple pas
inferior sense enllaços. D'aquesta manera, els tècnics opten per
mantenir les rotondes que ja hi ha actualment i les de les futures
variants que es construiran. La resta de creuers es transformen en
enllaços.
Aquesta proposta es fonamenta en l'argument que un excessiu
nombre de rotondes en la carretera provocaria un trànsit poc fluid.
Els tècnics consideren que la via resultaria més insegura i que
faria augmentar el consum de combustible. A més, s'exposa que es
limitaria la capacitat del trànsit que hi passaria. L'informe del
Consell emperò critica obertament que es deixi una vorera a la
calçada d'entre 2'5 i 3'5 metres com a carril d'acceleració i per a
trànsit de vehicles agrícoles. De fet, els tècnics reivindiquen la
construcció, al seu lloc, de vials de servei i accessos
controlats.
També es retreu el fet que només es tingui previst expropiar una
franja de tres metres a vorera de carretera, ja que això suposa
comprometre futures millores en els accessos laterals o en la
construcció de noves àrees de servei. L'informe adverteix també que
la construcció de les futures variants a Son Ferriol, Algaida i la
Casablanca no han d'implicar un creixement urbà fins a les noves
vies.
El Govern pretén tenir enllestit el projecte definitiu a finals
d'any perquè dins del proper es pugui adjudicar i començar les
obres. Abans emperò haurà de consensuar la proposta final amb el
Consell tota vegada que a finals d'any es preveu fer efectiu el
traspàs en matèria de carreteres. Precisament, dins de l'acord del
traspàs de competències es va pactar que el Govern posaria 7.500
milions de pessetes de la seva butxaca en tres anys per finançar
reformes de carreteres. El Consell considera que amb aquests
doblers s'ha de donar prioritat a la carretera de Manacor, que ja
xuclarà 5.800 milions, i als desdoblaments de la carretera de la
Universitat i del tram entre Inca i sa Pobla, de la carretera
d'Alcúdia.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.