La Conselleria de Medi Ambient ha informat desfavorablement del
projecte de remodelació que el Ministeri de Medi Ambient ha
presentat per a cala Tuent. Aquest projecte preveu la construcció,
sobre una capa de formigó, d'un traçat pavimentat en pedra d'uns
400 metres de llargària, fent la volta per la part posterior de la
platja, des del final de la carretera fins a la rampa
d'embarcacions situada a l'altre extrem de la cala. Per aquesta
pavimentació circularien cotxes i, fins i tot, es faria un
aparcament annex.
Cal recordar que, segons sentència recent del Tribunal
Constitucional, la darrera paraula sobre ordenació del litoral la
té el Govern autonòmic i que, mentre manqui una planificació
costanera general, com és el cas de la nostra Comunitat, qualsevol
iniciativa de l'Administració central en aquest àmbit, tot i
tenir-hi competències, ha de tenir el vistiplau del Govern de les
Illes Balears i de l'Ajuntament del municipi afectat.
El disseny de l'actuació a cala Tuent, pressupostat en 201 milions de pessetes i amb una durada prevista d'execució de 6 mesos, fou en realitat encarregat per l'Ajuntament d'Escorca, amb Antoni Gómez (PP) com a batle, a l'enginyer Pere Ventayol i, finalment, fou acceptat per Demarcació de Costes, que el té ara en exposició pública.
La iniciativa rep la denominació de Projecte d'adequació paisatgística i ordenació dels accessos a cala Tuent, i es justifica per les barreres arquitectòniques existents en l'accés de vianants a la platja; pel mal estat del camí que condueix a la rampa d'embarcacions "i dels marges tradicionals que el sostenen; i per la manca d'ordenació en l'estacionament de vehicles, «ja que hi aparquen de qualsevol manera i en qualsevol indret, fins i tot a la platja».