algo de nubes
  • Màx: 15.01°
  • Mín: 7.61°

El TSJB posa fi a la brega entre CIM i Cort per les inundacions de Son Oliva

El Consell indemnitzarà l'amo d'un cotxe negat

El Consell Insular de Mallorca haurà de pagar un total de 1.088.724 pessetes al propietari d'un vehicle que resultà danyat en el camí Vell de Bunyola, a l'altura del pont de Son Oliva, una carretera de la qual és titular aquesta institució, segons ha establert el Tribunal Superior de Justícia. Els danys del cotxe es produïren com a conseqüència d'una inundació per la pluja que s'acumulà en el pas subterrani del pont, que transcorre sota la via de cintura. El propietari formulà una reclamació patrimonial en primer terme davant l'Ajuntament de Palma, però fou desestimada per Cort perquè no era l'administració competent ja que la titularitat de la via corresponia al Consell de Mallorca.

L'amo del vehicle es dirigí després al CIM, que rebutjà tàcitament la reclamació. Una vegada ja en instàncies judicials, el CIM al·legà que l'Ajuntament de Palma, per acord d'un plenari realitzat en novembre del 1981, es comprometé, a través d'Emaya, a instal·lar bombes per a l'evacuació d'aigues pluvials, així com a mantenir-les, raó per la qual la deficiència que originà els danys del vehicle era imputable a Cort.

La inundació, que es produí el novembre del 1996, fou ratificada per la Policia Local de Palma, que reflectí en el seu informe que havia afectat diversos vehicles i hagué de ser tancat al trànsit. La resolució assenyala que la reclamació econòmica de l'afectat, que demanà 1.191.789 pessetes, no es corresponia amb els danys provocats per la inundació, ja que la reparació inclogué altres elements no imputables al fet que sumaven 103.065 pessetes.

D'acord amb la sentència, el fet que el tram de carretera consisteixi en un pas subterrani de la via de cintura, de la qual és titular la Comunitat Autònoma, no permet l'aplicació de la Llei de carreteres autonòmica, l'article 26 de la qual fixa que en els punts de contacte entre dues carreteres de diferent titularitat, l'execució de les obres haurà de comptar amb l'autorització dels organismes implicats i, en cas de discrepància, prevaldrà el criteri de l'administració de la qual depengui la via d'interès general».

No obstant això, el TSJB assenyala que com que està la intersecció a diferent nivell i es produí el sinistre totalment en la carretera de la qual era titular el CIM, és irrellevant l'estat de la via elevada en la qual no es produí cap acumulació d'aigua. La resolució indica que en aquest cas s'ha d'aplicar un altre article de l'aquesta llei, el 5.2n, que estableix que l'administració i gestió de les xarxes correspon a l'organisme titular, així com la seva conservació i manteniment.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.