Els veïns només tindran aigua durant una hora cada dos dies

L'Ajuntament preveu construir un pou d'emergència en una setmana

TW
0

La manca d'aigua a Maria ha provocat que, deu dies després que se signàs un conveni amb la Conselleria de Medi Ambient per a la construcció d'un pou a la zona de Montblanc, se n'hagi tallat el subministrament. A primera hora del matí, l'empresa concessionària de l'aigua al poble, Ferroser, envià una circular informativa als veïns en la qual els explicava els horaris d'abastament.

El poble, dividit en dos sectors, tindrà aigua només una hora cada dos dies. Els diumenges, però, no hi haurà aigua en cap casa del poble. Aquesta situació, pel batle de Maria, és «insostenible», a la vegada que demana solucions ràpides, ja que «si falta aigua a Palma es mou cel i terra, i per nosaltres no es fa res». A la circular de Ferroser s'explica que es restringeix «el proveïment d'aigua temporalment fins que els nivells dels pous puguin assegurar-ne el subministrament continuat».

El pou afectat per la sequera, el d'en Joan des Rafal, donava aigua al nucli urbà d'ençà del 7 de setembre de l'any passat, però ara l'aigua ha baixat tant de nivell que la bomba impulsora no és capaç de treure'n més. La solució d'aquesta extrema situació passa per la perforació d'un nou pou a la mateixa zona, que començarà dilluns mateix, amb la supervisió dels tècnics de l'Ibaen (Institut Balear d'Aigua i Energia). Així, el batle de Maria, Jaume Mestre, espera que «amb sort dimecres tinguem aigua».

De tota manera, aquest matí està previst que es reuneixin el batle, el gerent de l'Ibaen, Miquel Dolores, i Jaume Sureda, propietari d'un pou que donava aigua fins l'any passat, per tal d'arribar a un acord, ja que aquest cobrava un milió de pessetes cada mes.