Els col·lapses i les retencions que pateixen les considerades vies més ràpides de Manacor han fet que l'Ajuntament es plantegi incorporar vies d'atenció preferent (VAP) en determinats vials de la ciutat. Així, seria a les avingudes Salvador Joan, Fra Juníper Serra, Mossèn Alcover, Ferrocarril i, sobretot, a la carretera de Palma en el seu pas per la ciutat on s'incorporarien aquest tipus de carrils. Una VAP és una via en què no hi pot haver mai un cotxe aturat i molt menys aparcat en doble fila. Aquests dos casos es consideren obstaculització greu de la via amb perill per a la resta dels usuaris.
A més, les sancions que es fan pagar en cas d'incomplir la normativa de les VAP són molt més elevades que les que es poden fer pagar en qualsevol altra via. Per exemple, a Palma es paguen sancions de fins a 30.000 pessetes sense possibilitat de reducció per infracció en una VAP. «Aquesta determinació s'ha pres perquè durant determinades hores del matí i de l'horabaixa, entrar o sortir de Manacor es pot arribar a convertir en una odissea, ja que la saturació és tan gran que un conductor pot passar-se més de vint minuts per aconseguir el seu objectiu», va explicar Antoni Sureda.
«Tot plegat es fa molt més impossible durant l'estiu, ja que l'afluència de cotxes és més elevada. A més, cal tenir en compte determinades dades, com per exemple el fet que en un any la població de Manacor ha crescut un 3'8% i el nombre de vehicles, un 7'3%. S'ha de matisar que hi ha més de 32.000 habitants i gairebé 30.000 vehicles», va assenyalar Sureda. Així mateix, el delegat de Policia de l'Ajuntament de Manacor, Antoni Mestre, va expressar el seu desig de poder solucionar el problema com més aviat millor i va comentar que «aquest creixement desorbitat tant de la població com dels vehicles no es podrà sostenir durant molts anys»
Mestre va anunciar també que la setmana que ve entrarà en vigor l'ordenança de renous, per la qual es podrà immobilitazar el vehicle que en faci massa i es posaran sancions de fins a 30.000 pessetes. Aquesta multa es podrà reduir si el cotxe en qüestió passa la ITV en un termini de 15 dies. D'altra banda, també es va anunciar el fet que en aquests moments s'està actualitzant la senyalització vertical i horitzontal dels nuclis costaners de Cales de Mallorca i Cala Murada, que «feia 30 anys que no s'havien canviat».