CCOO veu un «divorci» entre Treball i Hisenda en els cursos de formació

Els auditors proposen que el sindicat retorni 2.603.516 pessetes pagades per la UE

TW
0

La secretària de Formació del sindicat Comissions Obreres, Raquel Martín, creu que existeix un «divorci» entre la Conselleria de Treball i la d'Hisenda en relació a les auditories realitzades sobre els cursos de formació finançats amb fons europeus en el termini 1994-1999, un programa ja acabat però que obliga a realitzar controls financers per complir el Reglament dels fons estructurals.

De l'auditoria realitzada per la Intervenció General de la Comunitat Autònoma al curs «Instal·lador electricista d'habitatges», desenvolupat entre el 5 de febrer i el 2 de juny de 1998, es desprèn que no tots els costs acreditats tenen la consideració de despesa llegible, que en terminologia europea vol dir de despesa imputable a l'acció formativa.

Concretament, els interventors han proposat que Comissions Obreres torni el 46% del pressupost que rebé del Govern per aquest curs específic, que estava fixat en 5.598.916 pessetes, de les quals no s'han pogut justificar 2.063.516 pessetes.

Aquest curs, emmarcat en l'objectiu 2 de la Unió Europea, havia de beneficiar alumnes dels municipis que integren la zona geogràfica, històrica i econòmica des Raiguer, és a dir, Alaró, Binissalem, Búger, Campanet, Consell, Inca, Lloseta, Mancor de la Vall, Marratxí, Santa Maria i Selva.

No obstant això, en base als controls posteriors, només quatre dels desset alumnes que realitzaren aquest curs tenien residència en qualcun d'aquests municipis i tampoc no s'ha acreditat que aquests beneficiaris treballassin en es Raiguer. Per tant, la inversió realitzada per part dels fons europeus no es localitza en la zona de l'objectiu 2.

Els auditors recomanen a la Direcció General de Formació, el titular de la qual és Francesc Obrador, que estableixi els mecanismes de control intern per comprovar la territorialització de les accions de formació en base al llistat dels municipis inclosos dins aquesta catalogació.

A més, els interventors han constatat que en el moment en què aquesta Direcció General proposà el pagament del curs a Comissions Obreres no disposava de cap control que li permetés conèixer si havia abonat les factures presentades a l'Administració. Només s'acredità que el sindicat tenia un deute pendent amb Forem (fundació de CCOO per a la formació i la feina) de 698.916 pessetes.