Els taxistes de Calvià, Inca, Sant Llorenç, Muro, Son Servera i Alcúdia pretenen que els seus companys de Palma no puguin recollir cap passatger dins dels seus municipis d'origen. A canvi, els conductors d'aquests pobles s'ofereixen a no anar a cercar més clients a l'aeroport de Son Sant Joan. Els conductors dels sis municipis han presentat una petició oficial a la Direcció General de Transports en la qual es demana que es reguli legalment aquest plantejament. Des del Govern, emperò, fins ara no se n'ha fet públic cap pronunciament.
El president dels taxistes afiliats a la Pimem, Gabriel Moragues, dubta que el Govern prengui una decisió ferma en aquest assumpte. Moragues considera que allò que pretén és forçar que s'adopti un acord entre els ajuntaments per no restar-los autoritat. I és que d'ençà que entrà en vigor el Reial Decret del 3 de desembre del 1999, l'aeroport ha deixat de ser un punt de feina exclusiu dels taxistes de Palma. D'aquesta manera, qualsevol conductor de Mallorca pot anar a carregar passatgers a Son Sant Joan sempre que tengui com a destinació el seu municipi d'origen.
L'aprovació de la normativa desfermà una vaga del sector fins que el juliol del 2000 el Govern aprovà una llei complementària que autoritzava els taxistes a agafar passatgers en qualsevol poble de l'Illa sempre que la destinació fos l'aeroport. De llavors ençà, els taxistes de Palma han començat a operar a la Part Forana. Això ha provocat que no hi hagi gens de control sobre si els trajectes que es fan des dels pobles tenen com a destinació exclusiva l'aeroport.