La nova llei del comerç penalitza la discriminació del català
A més, obliga les botigues amb més de cinc empleats a atendre en la llengua pròpia
Mercats com el de Pere Garau o el de Santa Catalina ja han començat la normalització
La futura llei del comerç preveu impulsar la normalització lingüística en aquest àmbit en relació als drets dels consumidors per emprar l'idioma català en les seves transaccions: amb un text inspirat en el que és vigent a la Generalitat de Catalunya, el Govern preveu que «els consumidors tenen dret a ser atesos en alguna de les llengües oficials de les Illes Balears, i no podran ser discriminats o atesos incorrectament per raó de la llengua oficial que emprin», segons ha sabut Diari de Balears. En altres paraules, els establiments hauran de garantir l'atenció correcta "educada" als parlants, amb independència que siguin castellans o catalans i de la llengua que emprin. Un comentari pejoratiu per part del dependent incompliria la llei i, per tant, ocasionaria accions legals.
També a Illes Balears
- Mercadona acomiada una treballadora per haver atès els clients en català
- Milers de persones clamen a Palma: «Davant la turistificació de les nostres vides, trobaran un poble combatiu»
- 15J: Tothom a omplir els carrers de Palma i Eivissa en contra de la turistificació i per una vida digna
- Campanya contra empreses turístiques que col·laboren amb el genocidi del poble palestí
- Aturen un bus turístic a Palma per a denunciar la turistificació i la mercantilització de Mallorca
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.