Els pagesos es queixen que «no s'ha fet res» per aniquilar la plaga de conills

Ha acabat el temps fixat per valorar el pla d'actuació i s'auguren greus pèrdues

TW
0

El passat 15 de novembre es va complir la data fixada per fer una valoració del pla d'actuació contra la plaga de conills que feia malbé les collites de cereals i hortalisses de Sant Joan. Segons els pagesos de la localitat la plaga encara hi és. «No s'ha fet res, no s'han aplicat les mesures oportunes», explicà el gerent de la cooperativa de Sant Joan, Antoni Galmés.

A la darrera reunió, duta a terme fa quatre mesos i que va tenir l'assistència de representants dels caçadors de Sant Joan, de la cooperativa, d'Unió de Pagesos i el director general de Biodiversitat, José Manuel Gómez, es va acordar que els caçadors matarien conills però només mitjançant el tradicional llaç mallorquí, amb la finalitat de reduir la demografia de lepòrids.

En aquest sentit, Galmés afirmà que nosaltres ja vérem que ni la Conselleria ni els caçadors s'ho agafaren seriosament». Els pagesos santjoaners preveuen pèrdues importants. «Ara per ara el problema només afecta una dotzena de persones que tenen hortalisses perquè encara no s'ha sembrat el cereal però pel gener tornarem a estar com l'any passat i la collita tornarà a ser nul·la» digué Galmés.

El coordinador d'Unió de Pagesos, Joan Josep Mas, va afirmar que «els caçadors no han complit la seva paraula però no volem enfrontaments, volem un clima positiu i resoldre el problema d'una vegada. Ara, a qui exigim que faci feina és a l'Administració i per això estarem pendents que el director general (Gómez) ens reuneixi perquè el mes de gener s'hagi solucionat el problema». Mas va afirmar rotundament que «per UP només existeix l'Administració i esperam que compleixi, el que no pot ocórrer és que el mes de gener tornem a trobar quarterades de sembrat menjades pels conills».