Un any després, el parc de les Estacions encara aixeca polèmica

Fins i tot alguns continuen considerant-lo «absurd»

TW
0

Fa poc més d'un any, just abans de les eleccions municipals i autonòmiques, s'inaugurà a Palma el nou parc de les Estacions "o el projecte de parc que es tenia pensat fer, ja que avui dia encara no és acabat. El parc ha estat objecte de polèmica pel seu disseny i manteniment, i ha donat lloc a opinions contràries al projecte que l'Ajuntament de Palma encomanà a l'empresa Dragados. Des de l'oposició de l'Ajuntament s'han llançat dures crítiques contra el batle, Joan Fageda, per la situació del parc.

Així, el parer majoritari de la gent és que el parc és massa artificial, que hi ha un excés de terra en detriment del verd dels arbres i les plantes. M.C. és un veí de la zona que hi passa cada dia i això és el que assegura. Segons ell, «no se n'ha respectat l'entorn» i creu que «el projecte respon a la filosofia del sistema polític; mirant massa pels doblers i poc per la natura». Tot i això, creu que alguna zona, com la més propera al tren de Sóller, és passable, però no n'està satisfet.

El mateix pensa Àlex Mora, que a la pregunta de com creu que està el parc respon: «Fatal». «És evident que el parc ha estat fet amb presses i amb greus deficiències de manteniment». Ben semblant és l'opinió d'un altre veí, L.R., que passa cada dia tres hores al parc. Encara que creu que «és necessari, malgrat que sigui un parc pobre», afegeix que «si estigués en una altra zona aquest seria absurd», tal com molts l'han qualificat.

En contrast amb això, trobam diferents opinions quan demanam als estrangers que estan instal·lats a la ciutat o als que hi han arribat fa poc. És l'exemple de Zacarías Tahiri, un melillenc que passa moltes hores al parc i que pensa que «el pont queda una mica lleig, però que malgrat tot és acceptable».