El nou mapa del ferrocarril uneix les costes de Mallorca amb criteris «turístics»

El Govern estudiarà la possibilitat de limitar la velocitat en funció del territori

TW
0

L'assessor de la Conselleria d'Obres Públiques, Habitatge i Transports, Antonio Estevan, va exposar ahir les línies mestres del pla director sectorial de transports, elaborat a partir dels postulats «que s'apliquen actualment a nivell internacional». Entre els seus objectius hi ha el desenvolupament del ferrocarril a Mallorca, basat en criteris de «suport turístic» en connectar les quatre costes de l'Illa, segons Estevan.

D'altra banda, les actuacions previstes en el nou programa governamental referents a la millora de la seguretat hi figura com una prioritat els límits de velocitat. Exactament, l'assessor de la Conselleria va dir que «s'estudiarà la conveniència d'establir límits de velocitat específics per a les Illes Balears, en funció de les seves peculiaritats territorials i de la composició del trànsit».

A més del ferrocarril, el pla inclou sis fites més: reestructuració del transport interurbà de passatgers; integració del transport no motoritzat "bicicletes" en el sistema de transports; revisió del pla de carreteres amb criteris de fluïdesa i seguretat; potenciació dels transports interinsulars i la seva coordinació amb els insulars; introducció de la intermodalitat i les noves tecnologies, i iniciació de la constitució dels consorcis insulars de transport. «És la primera vegada que es fa un pla d'aquestes característiques a l'Estat espanyol», remarcà l'assessor de la Conselleria. Alguns països nòrdics, la Gran Bretanya i determinades zones d'Alemanya apliquen aquests criteris en el desenvolupament actual de les xarxes viàries.

El nou mapa d'infraestructures ferroviàries (vegeu mapa) unirà les quatre costes mallorquines, amb la qual cosa aquest mitjà de transport adquirirà un «enorme potencial com a suport turístic», segons Estevan. El programa de ferrocarrils està basat en la potenciació i millora dels actuals serveis, la recuperació de línies fèrries i estacions, construcció de noves línies, potenciació de la intermodalitat a les estacions de SFM i participació activa en la creació del Consorci Insular de Transports de Mallorca.