El 85 per cent dels pacients que han acudit a la Fundació Hospital Manacor valora de manera molt positiva l'assistència i els serveis rebuts durant la seva estada al centre sanitari. Només un 2 per cent opina que elegiria anar a un altre centre abans de tornar a l'Hospital, mentre que el 85 per cent diu que, si és necessari, tornarà al centre sanitari.
Aquestes estadístiques s'han extret d'un estudi que ha fet la Secretaria d'Estat de Relacions amb les Corts. L'anàlisi fa referència a l'activitat assistencial, la gestió econòmica i el grau de satisfacció dels pacients de la Fundació. En ell, algunes de les conclusions que més destaquen són que, com en la majoria dels hospitals de l'Insalud, l'orientació de totes les activitats del centre estan encaminades als pacients i als seus familiars. D'aquí s'extreu que la qualitat ve lligada a l'atenció.
Sobretot, els usuaris agraeixen l'existència d'un gabinet de queixes i reclamacions que a més serveix a l'Hospital per detectar possibles problemes. L'estudi fou una iniciativa de la diputada popular Maria Rosa Estaràs. Aquesta va sol·licitar el passat 11 de juliol que el Govern central donàs la seva opinió sobre el funcionament, la gestió i els resultats de la Fundació Hospital de Manacor.
Pel que fa referència als resultats assistencials, l'estudi remarca que «la bona evolució de l'estada mitjana facilita el fet de donar resposta a la creixent demanda d'hospitalització de la població». També dóna rellevància a l'ampliació de l'àrea de consultes externes, ja que, segons els tècnics que han realitzat l'anàlisi, «aquest increment afavoreix la introducció de nous conceptes assistencials, com ara les consultes d'alta resolució».