Les Balears obtenen enguany 53 banderes blaves, 16 menys que l'estiu passat

Mallorca en tindrà 28, Menorca 7, Eivissa 8 i Formentera 3

TW
0

Les banderes blaves amb les quals es distingeix els serveis, la neteja i la seguretat de les platges europees onejaren aquest estiu a 53 platges i ports de les Balears, 16 menys que l'any passat, segons la llista d'aquesta qualificació presentada ahir per la Fundació Europea d'Educació Ambiental (FEEE). A les Illes Balears, 28 banderes han correspost a platges de Mallorca i sis a ports d'aquesta illa; Menorca comptarà aquest estiu amb set banderes en altres tantes platges; Eivissa durà vuit banderes en les seves platges i Formentera tindrà tres banderes en platges i una en un port.

Les «banderes blaves» atorgades per la Fundació Europea d'Educació Ambiental reconeixen els serveis, la neteja, seguretat i gestió ambiental de les platges i ports europees. Per exemple es Trenc no és una bandera blava, el que significa que no tenir una bandera blava vulgui dir que la platja no és neta i viceversa. De fet aquesta Fundació és una empresa privada i en anteriors ocasions l'atorgament d'aquestes banderes ha estat criticat i s'ha relacionat per motius publicitaris amb el municipi que l'aconsegueix.

En el cas de les Balears, aquest any Calvià serà el municipi amb més banderes blaves, concretament situades a les platges de Palmanova, Morocco, Portals Nous, Palmira, Peguera Tora i Peguera Romana. A Mallorca també tindran bandera la platja d'Alcúdia, la platja de Muro, Can Picafort (Santa Margalida), Son Moll, Canyamel, Font de sa Cala i cala Mesquida (Capdepera), cala Bona, cala Millor i es Ribell (Son Servera).

A la llista s'afegeix cala Millor i sa Coma (Sant Llorenç des Cardassar), s'Illot, cala Anguila, es Domingos Gran, cala Mendia i s'Estany d'en Mas (Manacor), Cala Mondragó i cala Santanyí (Santanyí), es Dolç (ses Salines) i sa Ràpita (Campos). A Menorca, les platges distingides enguany són dues a Ciutadella, dues a es Mercadal, una a Maó i dues a Alaior. Des les 8 platges d'Eivissa dues són de Sant Josep, tres de Sant Joan de Labritja i dues de Santa Eulària). Formentera tindrà banderes a es Migjorn, sa Roqueta i es Pujols.

Quant als ports distingits són, a Mallorca, el Club de Mar i el Club Marítim de Sant Antoni (Palma), el Port Adriano (Calvià), el Club de Vela del Port d'Andratx, el Reial Club Nàutic del Port de Pollença i el Port d'Alcúdia Mar; i a l'illa de Formentera, el de Marina de Formentera.