Cort negocia la creació de més habitatges protegits per a joves a sa Gerreria

La proposta la realitzà el grup d'Unió Mallorquina i suposa la creació de 30 cases

TW
0

Objectiu: aconseguir que sa Gerreria sigui un barri viu on s'hi puguin detectar tots els segments de la població. Aquest és el propòsit de l'augment d'un 6% dels habitatges de protecció oficial a la barriada proposat pel grup municipal d'Unió Mallorquina a l'Ajuntament de Palma en la sessió plenària del mes de desembre.

Cort va acceptar iniciar la negociació amb els representants de les empreses constructores que operen a la zona per tal que la superfície de l'habitatge protegit passi del 9 al 15 per cent.

Segons UM, «aquest sis per cent ha d'estar destinat únicament i exclusiva per a gent jove i s'han de construir i vendre en unes condicions que evitin l'especulació i que garanteixin els resultats desitjats». Pel que fa a les condicions que regeixen aquest habitatge, «el termini de desafecció haurà de ser més llarg que en altres casos. A més, tenint en compte que aquest sis per cent suposa un esforç econòmic per part de la promotora, un cop desafectats, haurà de constar a favor seu, en cas de venda, els drets de tempteig i retracte».

La construcció d'aquest tipus d'habitatges seria, a més a més, una nova contribució de la institució municipal a l'oferta de cases existents per a joves a la ciutat. Tot i que el nombre de cases no seria molt elevat (es parla en superfície total, però en cases es calcula que el nombre podria ser superior a les 30) sí que se sumaria a les iniciatives per donar suport a la recerca de cases per a joves a Palma. En aquest sentit s'ha de recordar que les darreres dades aportades pel col·legi d'API estimen que hi ha 5.000 joves cercant pisos a Palma.