Els tècnics aconsellen que l'ORA sigui més cara en el centre històric

Tot i això els polítics no prendran cap decisió fins a conèixer l'estudi de mobilitat

TW
0

Els tècnics de circulació de l'Ajuntament de Palma han elaborat un informe en què recomanen el cobrament de dues tarifes diferenciades en concepte d'ORA depenent de la zona on s'aplica l'ordenança municipal de regulació de l'aparcament. Malgrat que els regidors de l'equip de Govern ja han rebut aquest informe, el sistema tarifari de l'ORA no variarà "en principi" abans que s'hagi realitzat l'estudi de mobilitat.

La proposta dels tècnics de circulació no és nova. Fa estona que s'ha plantejat la necessitat de modificar les tarifes de l'ORA d'acord amb la proximitat o llunyania del centre històric, la zona on es proposa que sigui més car aparcar. També hi ha hagut propostes en el sentit que el temps màxim d'estacionament es pugui ampliar a l'Eixample i fins i tot en l'anterior legislatura, el regidor Joan Bauzà manifestà aquesta intenció en nombroses ocasions.

Aquest informe tènic ha estat distribuït entre els partits de l'oposició per part de Pedro Àlvarez «per tal que es comenci a estudiar aquesta possibilitat». Sols si tots els partits polítics estan d'acord amb aquesta mesura s'inclourà com una de les esmenes als preus públics i taxes municipals que es poden presentar fins al mes de desembre.

Així mateix, s'ha de destacar que passi el que passi a partir del mes de febrer (quan s'acaba la concessió d'explotació a l'empresa DORNIER), Cort haurà de fer alguna cosa per garantir el correcte funcionament de les màquines dispensadores dels rebuts, ja que el seu software encara no és mans dels tècnics municipals.

D'altra banda s'ha de destacar que el cost total d'eliminar les targetes de residents a les zones ACIRE de Palma costaria més de vint milions de pessetes, que és el que Cort hauria de recaptar de més mitjançant les altres tarifes «perquè s'ha de cobrir el cost».