Alumnes de 17 universitats catalanes debaten a Mallorca el futur dels estudis

Món laboral, qualitat de l'ensenyament i convenis europeus centren aquest segon debat

TW
0

La II Trobada d'alumnes de l'Institut Joan Lluís Vives ha reunit des de dijous passat i fins avui representants dels estudiants de la major part d'universitats ubicades en zones de parla catalana: avui donaran a conèixer l'avanç de les conclusions que, posteriorment, adreçaran al consell general o la junta permanent d'aquest institut per a la seva consideració.

Tres ponències han servit com a tret de sortida per als debats que avui es clouran amb les conclusions provisionals: la del vicerector Eugeni García, ressenyada a aquesta mateixa plana; la d'Antoni Elies (director general de l'Escola Tècnica Superior de Telecomunicació de la Politècnica catalana), en relació a la qualitat de l'ensenyament i les tècniques docents; la de Josep Maria Peiró (catedràtic de psicologia social a València), referent a les implicacions de la Universitat en el món laboral: a partir d'un estudi realitzat per a Bancaixa, Peiró parlà sobre les raons que fan que estudiants universitaris i no universitaris acceptin llocs de feina que resulten allunyats del seu camp d'estudi.

Aquesta conferència interessà especialment els alumnes, segons la valoració realitzada per la presidenta del consell d'estudiants de la UIB, Isabel Puig. Aquesta estudiant valorà igualment la participació en aquestes segones jornades del conseller balear d'Educació i Cultura, Damià Pons, qui «captà perfectament» la intenció de l'encontre universitari.