El grup turístic alemany LTU «comercialitza places de càmping com a solució pont per donar cabuda a tota la nostra demanda», ja que «hem sofert sobreocupació en diferents ocasions» en l'actual temporada alta, segons assegurà el president de LTU, Peter Frankhauser, acompanyat del director general de la companyia aèria LTU, Peter Haslebacher, del director general del majorista LTU Touristik i del seu portaveu, Marco Dadomo, en la presentació del nous catàlegs de la temporada 1999/2000 a Palma.
El majorista germànic tancarà l'actual exercici amb un creixement del 28% a les seves vendes per a les Balears respecte de l'any passat. Tot i això, Frankhauser reconegué que «ens manquen llits a Mallorca». És per això que «un cop que la demanda supera la nostra oferta hotelera, aleshores venem les places de càmping, ja que estan molt ben equipats» i matisà que «la nostra idea no és tan dolenta quan els nostres competidors l'han adoptada».
Per solucionar aquest greu problema, LTU ha iniciat converses amb els hotelers balears «lliures» "aquells que no es troben sota l'òrbita de TUI o Neckermann", que els qualificàrem com «sismògrafs sensibles a la situació actual», a la recerca d'«aliances» que volen que es materialitzin en «contractes de garantia per un parell d'anys» i descarten en un principi la «participació accionarial», encara que no descarten «créixer en hotels propis», apuntà Helmut Held.
A més, el responsable de LTU Touristik matisà que les aliances amb els hotelers «lliures» poden ser beneficioses per a ells, ja que tindran assegurat omplir els seus hotels des d'un principi, mentre que «TUI i Neckermann com a posseïdors dels seus propis establiments, primer ompliran aquest, per a més tard comptar amb ells».