Les patronals de la petita i mitjana empresa Afedeco i Pimeco s'han unit per crear la Fundació Institut per a la Investigació del Comerç (IBIC), que té com a objectius el foment de l'econommia, la investigació, així com l'impuls de noves iniciatives empresarials en el sector, ja que «hem de donar resposta als reptes del segle vinent», remarcà Demetrio Penya, president de Pimeco.
Des de l'IBIC es potenciarà l'estudi de l'evolució econòmica, social o d'hàbits de consum. Per tirar endavant la feina de recerca assistiran a «tots» els debats d'anàlisi comercial i econòmica que es realitzin a les Balears, l'Estat espanyol i Europa i subscriuran «tots els convenis de col·laboració necesaris» amb entitats públiques i privades, amb la finalitat de realitzar totes aquestes activitats o participar en projectes d'altres entitats.
Bellinfante assenyalà que «s'ha d'anar més allà de la feina diària i d'allò que estam acostumats a fer, si no ens tancam i el comerç canvia constanment». La idea és «dur les novetats a les Illes», ja que moltes vegades les Pime desconeixen les directrius europees i no s'hi poden acollir, entre d'altres. Una vegada passat l'estiu es duran a terme les primeres investigacions, que versaran sobre el comerç electrònic i l'ús de les targetes de crèdit com a mitjà de pagament i de promoció comercial.
Sobre el tema de la targeta de crèdit, Bellinfante i Penya criticaren les altes comissions que apliquen les entitats bancàries als comerços per acceptar-les com a mitjà de pagament i per la qual cosa «continuam immersos en la lluita estatal per la rebaixa de la comissió que hi apliquen els bancs».