L'aeroport de Son Sant Joan acollí durant el matí d'ahir la signatura de l'acord entre el Govern balear, representat pel conseller d'Economia i Hisenda, Antoni Rami, i el conseller de Turisme, José María González Ortea, i European Regions Airlines (ERA), amb l'assistència del president, Julián Mójer, i el director general, Joaquín Torrebella. Aquest conveni, amb el qual el Govern donarà suport promocional i publicitari a través de l'Ibatur, però que encara no «s'ha concretat l'aportació econòmica, ja que dependrà de les línies de caràcter estratègic que efectuï ERA», remarcà Ortea, farà «realitat el pont aeri interinsular» i s'elegí el règim de «lliure concurrència i competència» per tancar-lo, ja que «l'Executiu obre el cel insular a la iniciativa empresarial, per així no entregar el monopoli tan sols a una empresa», aclarí Rami. Les connexions entre les Illes seran operatives «a partir del pròxim setembre, amb unes 6 o 7 freqüències i es realitzaran amb dos avions a reacció Embraer RJ 145LR, amb capacitat per a 50 persones cadascun», segons Mójer. A més, connectarà les tres illes amb les principals capitals de la Península, «per això realitzam un estudi sobre la quantitat de passatgers que es mouen entre ambdues illes», apuntà Torrebella i el conseller d'Hisenda matisà que «el trànsit interinsular ha augmentat un 20%».
ERA estudia «la possibilitat» d'efectuar vols directes entre Eivissa i Menorca «en un futur pròxim» i preveu arribar a acords amb KLM i Air France per dur a terme vols directes des de Palma a París i Amsterdam, una vegada hagin iniciat les seves operacions a les Balears. El conseller d'Economia i Hisenda, Antoni Rami, ressenyà que un dels objectius per impulsar la constitució del pont aeri interinsular, a més «de vèncer el problema de la insularitat», és eradicar la desestacionalització a Eivissa i Menorca, ja que «a Mallorca és un fet».