Els apartaments turístics il·legals de s'Esbart encara acullen turistes

TW
0

Els apartaments il·legals de s'Esbart, sobre els quals pesa ordre de tancament de la Conselleria de Turisme, romanen oberts i ocupats per una vintena de turistes.

Fa devers mig any, precisament arran de les denúncies d'un grup de veïns, l'Ajuntament i els tècnics de la Conselleria de Turisme comprovaren com el propietari de la finca, el ciutadà alemany Rainer Busch, utilitzava el recinte per a explotació turística, sense cap autorització ni llicència. Busch posava a l'abast dels clients, preferentment turistes estrangers, apartaments i estudis.

Tot i que la Conselleria de Turisme va donar al propietari de s'Esbart un termini perquè regularitzàs la situació, no va fer cap esforç en aquesta línia, per la qual cosa se li va notificar ordre de tancament i li obriren un expedient.

El fet que l'explotació continuï funcionant ha aixecat la indignació veïnal i molts denuncien sentir «impotència» a l'hora de comprovar com davant les evidències dels fets cap institució és capaç de posar fi a aquesta il·legalitat. Alguns arriben més enfora i afirmen que això passa perquè es tracta d'un alemany.

Pel que fa a l'Ajuntament de Puigpunyent, el batle, Antoni Arbona, s'ha dirigit telefònicament a alts càrrecs de la Conselleria de Turisme per comunicar-los que l'activitat il·legal de s'Esbart torna a funcionar.