La titular del jutjat d'instrucció número 4 d'Inca decidí deixar en llibertat sense fiança, però amb càrrecs, el propietari del dogo argentí que divendres passat matà Francisco Miguel Hiraldo, de 4 anys, a Can Picafort.
Alfredo C.L. fou traslladat ahir dematí als jutjats d'Inca després de passar tot el cap de setmana ingressat en els calabossos de la Comandància de la Guàrdia Civil a Palma. Abans d'entrar a declarar davant la magistrada va ser escridassat per la mare d'un dels nins que va patir l'atac del dogo argentí en el mes de setembre a l'escola Voramar de Can Picafort. La dona exclamà un «volem justícia» que fou seguit tímidament per algun dels presents. Durant uns instants es viviren moments molt tensos.
A més d'Alfredo C.L. va fer-hi acte d'assistència la progenitora de l'infant mort que també havia de declarar. Maria Francisca Vega ha decidit personar-se com a acusació particular en la causa i rebrà l'assistència de l'advocada Marta Rossell.
La declaració d'Alfredo C.L., que va ser regidor de Santa Margalida, es perllongà durant dues hores. Fonts judicials indicaren que l'home afirmà que es trobava treballant en el moment que es produí la brutal agressió a Francisco Miguel.
En ser interrogat per la possibilitat que el dogo argentí i un altre ca s'haguessin escapat de la casa, Alfredo C.L. manifestà que el jardí del seu domicili està envoltat per tanques de devers dos metres, per la qual cosa es gairebé impossible que sortissin del recinte. L'individu indicà que possiblement el seu fill va fer una volta amb els cans i els animals escaparen. També confirmà que té contractada una assegurança de responsabilitat civil per als seus dos cans dogo de 25 milions de pessetes.
La fiscal considerà que Alfredo C.L. és responsable d'un delicte d'homicidi imprudent, pel qual podria ser condemnat a una pena d'entre un a quatre anys. La lletrada demanà la llibertat per l'acusat perquè és una persona que se suposa que no eludirà l'acció de la justícia.