Ara que es parla tant de tancar al trànsit el centre de Sóller i que s'ha vist que per poder dur a terme el projecte s'han de crear alternatives al trànsit rodat es comencen a sentir altra vegada molts comentaris sobre la viabilitat del projecte de construcció d'un vial pel marge esquerre de la Torrentera, paral·lel al curs natural d'aigües que davallen del coll de Sóller fins a la ciutat per on, sense quasi impediments físics, s'arribaria de forma directa des del creuer de can Repic fins a l'estació del tren.
La solució, tècnicament fàcil, va ser proposada al pla general i reflectida al pla director de carreteres del Govern balear que, l'any 1992-93, estava disposat a assumir la totalitat dels costos de construcció.
Però actualment aquesta possibilitat ja ha estat totalment descartada. El principal motiu va ser la total oposició de bona part del poble contra aquest vial, ja que canviaria profundament la fisonomia d'aquesta contrada sollerica tan peculiar que és la Torrentera.
Ni més ni manco que 2.013 al·legacions en contra va tenir aquest projecte pel que fa al pla general de Sóller mentre que el pla director de carreteres en va rebre 1.076 pel mateix motiu.
A Sóller els principals defensors del projecte foren els regidors del Partit Popular que pensaven que el nou vial era factible i que proporcionaria una entrada o sortida ràpida al centre, la qual cosa és ara (i era en aquell moment) tan necessària.
Un cost elevat
Pensant només en la topografia, la qual cosa fan sovint els enginyers, l'opció de fer un vial per la Torrentera, era una de les més fàcils i còmodes per crear un nou accés o sortida cap al centre de Sóller.
Però la Torrentera és un lloc quasi únic a Mallorca, sobretot si
es té en compte que és molt cèntric.
Ara hi ha molta gent que en torna a parlar però s'ha de tenir en
compte que Sóller necessita conservar el seu paisatge i el seu
entorn amb una alta qualitat. Sobretot ara que el PGOU ja preveu
altres alternatives per fer arribar els cotxes fins al mig de la
ciutat.