El Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) va publicar ahir l'ordre que estableix una sèrie de reduccions o bonificacions del 50 per cent a les tarifes portuàries que afecten els ports de les Illes, complint, d'aquesta manera, amb una de les mesures previstes al Règim Especial per a les Balears (REB) amb l'objectiu de compensar els costs de la insularitat.
Concretament, ahir es publicà al BOE l'ordre del 16 de desembre de 1998, que adapta determinades disposicions de l'ordre del 30 de juliol de 1998 on s'estableix el règim de tarifes per a serveis portuaris prestats per les Autoritats Portuàries de les Illes.
Així, la reducció aplicable en el tràfic interinsular de cotxes turisme i d'altres vehicles en règim de passatge serà del 50 per cent en els ports de les Balears. També s'aplicarà als ports de l'arxipèlag una reducció del 50 per cent per a les mercaderies que tenguin origen i destinació a ports de l'àmbit de la Unió Europea.
Aquestes bonificacions són aplicables a partir d'avui mateix, el
dia següent de la publicació al Butlletí Oficial de l'Estat.
D'aquesta manera, s'ha fet una passa més en el desenvolupament del
REB. La primera, més immediata i més popular, fou l'entrada en
vigor el mes d'agost de l'ampliació dels descomptes en el trànsit
aeri i marítim de passatgers entre les Illes i la Península, que
passà a ser d'un 33 per cent.
En aquest cas, però, l'increment de la bonificació va anar acompanyat d'un increment de les tarifes aèries i, en aquest sentit, cal recordar que a final d'aquest estiu passat ja es registrà una important polèmica davant la possibilitat d'una important pujada de les tarifes portuàries.