algo de nubes
  • Màx: 20°
  • Mín: 14°
15°

Els Serveis Ferroviaris posen en dubte la viabilitat de la línia Palma-UIB

Amb un pressupost de 3.772 milions, SFM vol arribar a Alcúdia, Manacor i Artà

Els responsables dels Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) es mostren excèptics envers la viabilitat d'una possible línia de tren Palma-UIB, tot i que la proposta serà valorada mitjançant un estudi detallat.

«Abans de prendre una decisió que suposaria unes despeses de molts de doblers s'han de tenir les coses molt clares. Una cosa és la voluntat popular, malgrat que un projecte també pot ser socialment rendible, i altra és la responsabilitat dels gestors i els polítics que al cap i a la fi són els que han de decidir. Està clar que un projecte que abans d'iniciar unes obres d'aquest caire s'ha d'analitzar», manifestà Joaquín Campuzano, gerent de SFM. Els doblers per realitzar aquest estudi sortiran dels 3.772 milions de pressupost que aquesta empresa pública manejarà al 1999. Els altres dos trajectes que se sotmetran a anàlisi són el que uniria sa Pobla i Alcúdia i un tercer que s'estendria a Manacor i a Artà.

Del pressupost abans esmentat, que va ser aprovat per l'empresa el juny passat i presentat ahir pel conseller Rami, la majoria, concretament 3.205 milions, aniran al capítol de despeses. La recuperació de la línia Inca-sa Pobla, les obres de la qual estan a punt de posar-se en marxa, se'n durà gran part dels doblers destinat a inversions.

Però els projectes del SFM acullen molts més aspectes. Així, la reubicació de les vies de Palma a la zona lateral del carrer Eusebi Estada suposarà unes despeses de 200 milions, mentre que el nou projecte d'informatització de la circulació, que fins ara es feia mitjançant bloqueig electrònic i assistència de personal, també tindrà una partida important.

Uns altres blocs a tenir en compte pel que fa a pressuposts és el referent a l'adquisició de nous trens que renovin la flota actual i donin cobertura a les noves línies, renovació que necessitarà almenys 500 milions de pessetes; la posada a punt dels tallers de Son Rul·lan, el condicionament dels ponts del tren, l'elaboració d'informes tècnics.

Quant a la vaga anunciada pels treballadors de SFM per als dies del mes de novembre, el màxim responsable de l'empresa, Joaquín Campuzano declarà que «en aquests moments hem d'intentar trobar solucions i no afegir llenya al foc. de totes maneres estam acostumats a aquest tipus de conflictes cada vegada que s'acosta el Dijous Bo. Crec que les reivindicacions tenen manca de fonaments ja que les instal·lacions de Son Rul·lan milloren les que teníem fins ara i pel que fa a personal, darrerament hem fet 9 noves contractacions».

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.