cielo claro
  • Màx: 19.52°
  • Mín: 9.62°
15°

Cort es desentén de la refoma del moll

L'oposició municipal diu que la proposta del Col·legi d'Arquitectes és raonable

El regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament de Palma, Carles Ripoll, es va desentendre ahir de la inicitiva que per la futura reforma del moll Vell de Palma ha negociat el Col·legi d'Arquitectes amb l'Autoritat Portuària. Ripoll no tan sols no es va voler pronunciar, sinó que a més va desviar qualsevol decisió a l'Autoritat Portuària.

El degà del Col·legi d'Arquitectes, Antoni Ramis, va explicar al president Lluís Ramis d'Ayreflor la necessitat de realitzar un pla d'ordenació global del moll Vell, abans de treure a concurs el projecte. I, sembla que la idea no va desagradar a Ramis d'Ayreflor o, com a mínim, «no va dir que no», com ja va recordar dilluns passat Antoni Ramis. La proposta, però, no troba resposta dins l'àrea d'Urbanisme de Cort.

«Qui ha fet això "explicà Ripoll referint-se a la intenció de refer el port de Palma" és l'Autoritat Portuària. Són ells els promotors. I, per això, són ells els que han de decidir el que volen. Després, quan algun dels seus portaveus ens faci arribar la seva decisió, nosaltres ja l'analitzarem», sentencià. I, per justificar les seves paraules, el regidor va recordar el conveni que Cort va firmar amb l'Autoritat Portuària, el passat 27 de juliol. Concretament, l'apartat quart del conveni recull que «la solució elegida per l'Autoritat Portuària d'entre les possibles que presentin els concursants serà tramesa a l'Ajuntament, perquè el departament competent en matèria d'urbanisme l'estudiï i n'elabori un informe, el qual serà tramès a l'Autoritat Portuària».

Encara que en el conveni es deixa clar que és l'Autoritat Portuària la que ha de decidir-se, també en el punt tercer diu que «és voluntat d'ambdues autoritats arribar a un consens amb els esmentants instruments de planificació, per tal que l'ordenació de les dàrsenes del moll Vell i Nou i de les zones que els circumden (...), es realitzi d'acord mutu, tant pel que fa als usos possibles com pel que fa a determinacions urbanístiques que siguin d'aplicació».

Aquest apartat el recorda el portaveu socialista, Antoni Roig, i es mostrà contundent quan afirmà que: «No poden sortir el batle i el president Matas presentant el projecte de soterrament del passeig Sagrera i, després, dir que és l'Autoritat Portuària la que ha de decidir el futur del moll Vell». Així Mateix, Roig considerà que «la posició del Col·legi d'Arquitectes és molt raonable, s'haurà de treballar en aquesta línia».

Igualment, es pronuncià l'agrupació municipal d'EU: «La proposta d'un concurs d'idees per a la redacció d'un pla director de tota la zona portuària és del tot encertada perquè permet abordar d'una manera global tota la problemàtica, sense caure en determinismes econòmics».

I seguint amb l'altra part de les propostes, la de treure a concurs públic no un sol projecte que emmarqui tota la reforma del port Vell, sinó dividir la zona en petites unitats d'actuació, tant Roig com Maria Magdalena Tugores, d'Esquerra Unida, comenten que aquesta fórmula beneficia els ciutadans.

Amb aquest aspecte coincideix el president de la Comissió Delegada d'Excursions Marítimes, César Canales, que també integra l'APEAM (Associació Portuària d'Estibadors de Mallorca). Canales diu que «a la reforma del moll Vell se li ha donat tanta publicitat que s'ha polititzat massa. L'opinió l'haurien d'anar a cercar a les 100 i escaig d'empreses que hi treballen».

Línia molt diferent de la que té el president de la Cambra de Comerç, Miquel Lladó, que aposta perquè sigui una UTE (unió temporal d'empreses) la que realitzi conjuntament el projecte i la inversió.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.