Matas agraí al rei els estius de la família reial a les Balears
Joan Carles despatxà ahir cinc audiències a l'Almudaina
El rei Joan Carles d'Espanya mantingué ahir cinc audiències amb autoritats i personalitats de la vida balear. Els despatxos tingueren lloc en el palau de l'Almudaina, condicionat per aquests menesters d'Estat. Fins fa un any, aquesta mena d'actes se celebraven en el palau de Marivent.
Prop d'un centenar de persones es concentraren davant la Seu, en una zona acordonada, per intentar veure al monarca, simplement, per satisfer la curiositat de les persones que entraven i sortien del palau.
En primer lloc, i poc abans de les 10'30 hores, el rei rebé el president del Govern, Jaume Matas, amb qui conversà a soles devers uns quinze minuts. Tot seguit entraren en el saló d'audiències els membres del Govern, als quals el rei saludà un per un. Matas no volgué explicar els temes tractats amb el rei, però sí traslladà al monarca «l'agraïment de tots els ciutadans de les Balears per escollir les Illes com a residència d'estiu».
El rei rebé també en audiència el Comitè Executiu del Sector Bijuter de Menorca (Sebime), encapçalats pel seu president Joan Marquès. El motiu del despatx era la coincidència amb els 25 anys d'activitat d'aquesta associació. El rei es va mostrar «molt interessat a conèixer tant la realitat actual del sector com els projectes a curt i mig termini d'aquesta indústria d'arrelada tradició a les Balears», afirmaren els responsables de Sebime.
El rei també va atendre l'escriptor andritxol Baltasar Porcel, que no especificà quin va ser l'objecte de la seva visita.
Per acabar, el rei va rebre el batle de Palma, Joan Fageda, i el president editor de Diari de Balears, Pere A. Serra, en la seva qualitat de president de la Fundació d'Art Pere Serra. Ambdós informaren el monarca, que sempre ha mostrat un gran interès per les qüestions culturals mallorquines, del futur museu d'art modern projectat en el puig de Sant Pere.
També a Illes Balears
- El batle de Petra va aprofitar el càrrec per ‘auto-legalitzar’ el seu lloguer turístic i forçar la legalització de la bodega de ‘Coleto’
- «Són vostès les del català? Doncs ara mateix les trec de la meva agenda», un metge nega l’atenció a una pacient
- La universitat ultracatòlica CEU desembarca a Mallorca
- El batle de Petra comercialitza un allotjament turístic gràcies a haver mentit en la Declaració Responsable inicial
- Multada il·legalment amb 200€ per portar el CAT a la matrícula del cotxe
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.