Enceten un canal de TikTok per a combatre la catalanofòbia a la xarxa social líder entre els menors d'edat
Plataforma per la Llengua ja ha arribat a TikTok, la xarxa social líder entre els menors de 18 anys, i una de les xarxes de més creixement els darrers anys, en totes les franges d'edat. L'entitat ha posat en marxa un canal en aquesta xarxa social amb el finançament aconseguit a través d'una campanya de micromecenatge, i es proposa arribar als més joves, combatre la catalanofòbia que hi impera i potenciar nous creadors de contingut.
L'entitat ja ha presentat els primers creadors de contingut que aportaran el seu talent en el canal. Les primeres a fer-ho han estat Andrea Flaisser i Shalana, seguides per Loren Muñoz i pel duet Araendonen.
Aquest només és un tast dels molts continguts que el canal ha encarregat a diferents creadors d'arreu del domini lingüístic i que permetran fomentar l'activisme lingüístic, compartir curiositats sobre llengües del món, fer conèixer l'activitat de Plataforma per la Llengua, difondre coneixements sobre el català i dinamitzar reptes i concursos.
L'entitat farà unes tres publicacions a la setmana a TikTok, sempre amb un to informal i amb un llenguatge adequat a aquesta xarxa social, i tots els vídeos inclouran subtítols perquè es puguin veure sense so des de qualsevol dispositiu i en qualsevol espai públic. Per tal que l'algoritme posicioni els continguts del canal, els vídeos s'adaptaran constantment a les tendències de cada moment. En aquesta xarxa social, les tendències canvien cada dia, i cal ser constants en la publicació de continguts perquè els usuaris els descobreixin.
TikTok, xarxa líder entre els joves, en expansió en totes les franges d'edat i referent informatiu
TikTok és la xarxa social líder entre els menors d'edat, però no és exclusivament una xarxa per a joves: un de cada cinc usuaris catalans actius a les xarxes socials fa servir TikTok; la xarxa ha tingut un creixement del 255% des del 2020, i els usuaris han augmentat entre tots els grups demogràfics, que han anat reduint el temps a xarxes socials. El 33% d'adults menors de 30 anys, a més, s'informen directament a través de TikTok.
El gran ús d'aquesta xarxa social és motiu suficient perquè Plataforma per la Llengua s'incorpori a TikTok. Però a més hi ha un segon motiu important per a ser-hi: la gran abundància de catalanofòbia en els continguts més populars. L'entitat considera que no ser-hi presents i no generar continguts veraços que permetin contrarestar la catalanofòbia deixa via lliure a aquests discursos, que són els que acaben trobant els joves que fan servir la xarxa com a cercador i com a font d'informació.
També a Ara
- Mercadona acomiada una treballadora per haver atès els clients en català
- 15J: Tothom a omplir els carrers de Palma i Eivissa en contra de la turistificació i per una vida digna
- Vox ara s’indigna per un cartell que combat simbòlicament el feixisme
- L’STEI denuncia que la manca d’aspirants a oposicions és una mostra de «la crisi de la docència»
- Reclamen al Consell que activi amb urgència les ajudes a les colles de gegants: «Ja n’hi ha prou de folkloritzar la cultura»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.