El compte oficial d'El Corte Inglés s'ha disculpat davant la periodista i escriptora Eva Piquer amb el següent text: «lamentem sincerament el que t'ha passat. Després d'investigar-ho, hem detectat un error humà d'una persona recentment incorporada al Call Center. Ens avalen 60 anys a Catalunya i t'assegurem que aquesta resposta individual no correspon a cap estratègia corporativa».
Cal recordar que aquest divendres passat Eva Piquer va fer una consulta en català a la web d'El Corte Inglés sobre la venda d'entrades d'un concert. La resposta la va sorprendre: «Lo sentimos pero no te entendemos».
L'escriptora i periodista, molt activa a Twitter, va fer una piulada on
hi deia «He enviat un mail en català a El Corte Inglés. La resposta us sorprendrà (us juro que a mi m'ha sorprès)».
Piquer ha explicat que ha rebut un missatge de Twitter que deia que li havien bloquejat el compte i que només li tornarien si esborrava la piulada.
Els fets varen ser àmpliament reproduïts a Twitter i molts pocs mitjans se'n feren ressò. Al final, l'onada de protestes i la indignació popular han obligat els grans magatzems a rectificar i demanar disculpes a Piquer al mateix temps que manifesten que la resposta que va rebre «no correspon a cap estratègia corporativa».
Ja hi anava ben poc, però ara serà encara menys.
Així s´hauria de tractar a tots els discriminadors i supremacistes castellans.
Les disculpes no serveixen per a res. Llocs com aquest no es mereixen cap segona oportunitat. Un detall com la llengua de comunicació és a la 1a. pàgina de la praxi comercial, i ells no ho compleixen.
Adéu a l´innombrable corte.