nubes dispersas
  • Màx: 18.27°
  • Mín: 13.93°
18°

88 organitzacions internacionals signen un comunicat de denúncia contra els policies espanyols infiltrats

«L'Estat espanyol ha travessat totes les línies vermelles pel que fa a la vulneració de drets fonamentals»

88 organitzacions de tot el món han mostrat el seu suport, a través d'un comunicat, a les cinc activistes que han denunciat la infiltració d'un policia nacional en moviments socials i sindicals llibertaris de Barcelona.

L'associació Irídia, que treballa per promoure i defensar els drets civils i polítics, ha publicat aquest escrit on les organitzacions adherides posen de manifest la gravetat dels fets ocorreguts i «constaten que l'Estat espanyol ha travessat totes les línies vermelles pel que fa a la vulneració de drets fonamentals».

Al comunicat denuncien que l'agent va fer servir les relacions sexoafectives com a forma «d'iniciar i/o consolidar el vincle de confiança amb els moviments, amb l'aval i la cobertura de la resta de l'estructura policial».

Per consegüent, el 31 de gener de 2023 cinc de les activistes afectades van posar en marxa un procediment penal, que compta amb el suport jurídic d'Irídia i de la CGT, contra l'agent de policia «per delictes d'abusos sexuals continuats, de tortura o subsidiàriament contra la integritat moral, de descobriment i revelació de secrets i, finalment, d'impediment de l'exercici dels drets cívics, entre el que destaca la vulneració de la llibertat d'associació».

Les organitzacions signants asseguren en aquest text que «l'esmentada operació policial se centra en una clara discriminació de gènere i respon a un doble objectiu»; aconseguir informació i incidir en la societat civil i el teixit associatiu i castigar i assenyalar el fet de ser una dona vinculada amb uns col·lectius i lluites determinades.

«En aquest cas», continuen explicant, «la violència sexual es vincula amb la violència institucional perquè les conductes i els fets ocorreguts van ser perpetrats per part d'un agent de la policia en l'exercici de les seves funcions, amb indicis d'estar autoritzats, avalats i permesos per l'estructura institucional a què pertanyen».

Per acabar el comunicat, les 88 organitzacions signants reclamen a l'Estat espanyol que assumeixi responsabilitats i respongui amb conseqüències per als autors dels fets, que compleixi amb el seu deure de donar explicacions públiques i de dur a terme una investigació independent, exhaustiva i efectiva, i que aturi immediatament qualsevol altra operació policial de caràcter similar i estableixi les garanties necessàries perquè no es torni a repetir.

Comenta

* Camps obligatoris

Pàgina 1 de 1
Per Increïble, fa dervers d'un any
Hauria de fer-se pública la seva cara.
Així segur que no hi tornaran. Però ca!
Valoració:3menosmas
Per dic, fa dervers d'un any
Barrufet:Qualque policia d´arreu s´infiltra per motius de seguretat i no com aquests.Potser si s´aguessin infiltrat a altre banda sabrien qui és en M. Rajoy o que pretenia l´imam de Ripoll que segons ells no sabien res de res.
Valoració:2menosmas
Per barrufet, fa dervers d'un any
-Voldría saber quina policía de qualsevol païs no ha fet mai servir "topos" infiltrats per a conseguir informació del tema que sigui ,....(a vegades sembla que aném amb el lliri a la ma).
Valoració:1menosmas
Per dudas, fa dervers d'un any
abusaron de ellas o no? pusieron denúncia en su momento?
Valoració:-7menosmas
Per Ben plena, fa dervers d'un any
@Toni F: Clar que si! Una democràcia plena de paranys antidemocràtics, pels que no son de dretes ni espanyolistes. Plena de corrupció, de jutges i fiscals franquistes que condemnen per la ideologia i no pels fets, que també son capaços de posar al carrer a violadors en sèrie, només per deixar malament a un partit polític. I que no té remei possible, perque aquesta democràcia és filla d'una dictadura de colpistes
Ben plena que està, però de coses dolentes.
Valoració:3menosmas
Per Obvi, fa dervers d'un any
No és estrany que hi hagi tanta gent mafiosa que recali a Espanya. Basta seguir el que passa per Mallorca.
Corona, exèrcit, justícia... tot és xauxa!
Campi qui pugui!
Els polítics els hauria de caure la cara de vergonya! Mirant cap a una altra b anda... la seva pudenta cadira.
Valoració:5menosmas
Per Claro que sí, guapi, fa dervers d'un any
-Unión de Organizaciones Sociales Interculturales del Sur de Pichincha.
-Temblores (no, no es un película).
-Red por la Defensa de la Infacia Mapuche.
-Radio Lora Zurich.
-Movimiento de Favelas de Rio Janeiro.
-Corriente Revolucionaria Bolívar y Zamora.
-Colectivo Insurrección Visual de Mèxico.
-Centro Regional Indígena en Derechos Humanos “Ñuu-Savi”.
-Alianza por un mejor Darién.
-Soldepaz - Pachakuti
.....
pagaría lo que fuera por ver la cara del juez, jueza, o juece.
Valoració:-4menosmas
Per Toni F, fa dervers d'un any
Una democracia plena, oi que sí?
Valoració:2menosmas
Per Carlos Vilalta, fa dervers d'un any
"Organizaciones internacionales", o sea, los tontos utiles de siempre.
Valoració:-5menosmas
Pàgina 1 de 1