El Concorde d'Air France s'envolà en flames a l'aeroport parisenc de Roissy-Charles de Gaulle amb rumb a Nova York, el passat dia 25, i s'estavellà dos minuts després sobre un hotel a la veïna localitat de Gonesse. Hi moriren 113 persones. El trencament del pneumàtic, en el moment que l'avió corria per la pista a gran velocitat (entorn dels 300 quilòmetres per hora), causà la projecció d'«importants trossos», el més gran pesà més de quatre quilos, amb «molta energia», precisà l'Oficina d'Investigació d'Accidents (BEA) ahir en un comunicat. «Segons un procés que queda per determinar, hi hagué danys causats molt ràpidament en un o diversos dipòsits de combustible de l'ala esquerra» de l'avió, amb el resultat d'una fuita «molt important» de combustible i un incendi, agregà.
És el primer pic que la BEA relaciona entre si diversos elements per tractar d'explicar la seqüència de les errades que portaren a la tragèdia. La BEA indicà que no ha pogut encara establir la procedència de la làmina metàl·lica, d'uns 40 centímetres de llarg, trobada entre residus de l'avió a la pista. Divendres passat, la BEA digué que no pertanyia al Concorde. Les precisions aportades ahir per la BEA apuntalen la tesi dels experts que la rebentada d'una roda del Concorde desencadenà una sèrie de fets que culminaren en la tragèdia.
A més de l'incendi i la rebentada de la roda, se sap que hi hagué errades als dos motors esquerres de l'avió. Avui experts i investigadors, i també membres de la BEA, es reuneixen al Ministeri de Transports per fer el balanç de l'estat de las investigacions sobre les causes de l'accident.