És inconcebible que hi pugui haver persones que exerceixen la docència i quedin sense saber què fer durant l'hora que han de dedicar a la tutoria; si n'hi ha, crec que són poques, ja que la tutoria, en qualsevol model d'escola, sigui quina sigui la percepció de l'educació i encara que el tipus d'ensenyament que s'apliqui sigui aquell que s'entossudeix a abocar coneixements i més coneixements a les classes a veure si s'omplen els odres, és una de les claus per a una bona organització de l'escola. Encara no s'havia reglamentat l'hora de tutoria quan ja n'hi havia molts que dedicàvem una hora de la setmana a fer una assemblea de classe.
En una assemblea es confeccionava l'ordre del dia dels temes que es tractarien i hi cabien tota casta de propostes: nomenar el delegat o delegada de la classe, subdelegats, responsables de totes les àrees que es creguessin oportunes, resolució de conflictes, debatre posicions contràries, aplicació de sancions, propostes per a l'esplai, resolució de problemes durant les classes en què no hi havia el tutor o tutora, preparació dels temes globals d'escola que s'havien de dur a l'assemblea general, etc. Per tant, s'ha de dir que l'hora de tutoria sempre restava insuficient i a vegades s'havia de robar temps a altres classes. I les tutories individuals s'havien de fer en temps d'esplai, durant les hores complementàries o fora de l'horari escolar.
Quan es va normalitzar la tutoria, només es va haver d'escriure aquest nom al full de l'horari escolar. Fer assemblees de classe per a resoldre tot el que sigui convenient i fer assemblees d'escola amb els delegats i delegades és la millor manera d'organitzar una escola, en la qual s'aprèn a viure democràticament i desapareixen, perquè es resolen, el 90% dels problemes de disciplina.
Organitzar la classe i l'escola
Comenta
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).
Comentaris
T'honorifica ser tan humil escarabat i demanar disculpes és de senyors i bones persones.
A les hores de tutoria no s'hauria fer altra cosa que fos de tutoria. Són imprescindibles per a la vida de l'alumne en un centre.
Lament, sr. Lladonet, que s'hagi sentit al·ludit pels meus breus comentaris. Segurament aquest racó d'opinió no era el lloc adient per expressar-los. Reconec els seus mèrits professionals i la seva experiència pedagògica, i li faig arribar les meves disculpes més sinceres.
Escarabat, a mi me fa molta gràcia que t'amaguis darrera un nom i no diguis qui ets!, això si que em fa molta gràcia, i a més tu qui ets per dir qui pot parlar o escriure?, vivim en una democràcia, en un país lliure, veig que les teves paraules, profunditzen i amaguen una enorme tensió de gelosia envers és que viuen en un despatx?, no tendràs enveja d'algú no?, és que enlloc de parlar de l'article t'has d'esviat per la teva part emocional, i veig que tens molts problemes emocionals, no te sentis inferior, i demostra'ns que saps alguna cosa més que aversió als que viuen en un despatx.
Escarabat,
M'he sentit al·ludit, perquè per dues vegades has dit que haurien d'opinar els mestres i professors que fan feina a escoles i instituts, i que et fa gràcia que pontifiquin els que fan feina en un despatx. Encara que no faci feina dins cap despatx, et diré que he cregut que parlaves de l'autor de l'article d'opinió, perquè fins a aquell moment, només havien intervingut gent anònima com tu: Luli, Toni i Xisca, i l'única que ha escrit alguna cosa sobre el tema ha estat na Xisca, que ja ha dit que era mestra. Per tant, es fàcil deduir que parlaves d'en Joan Lladonet.
I ara et demanaré si et sembla poc que pugui parlar sobre aquest tema una persona que ha fet 13 anys de classes a privada, des de 3r d'EGB fins a 8è, 16 anys a primària de pública, després de superar l'oposició corresponent, on ha fet feina des de 1r fins a 8è d'EGB, 8 anys a secundària, després de superar l'oposició corresponent, fent classes des de 3r d'ESO fins a batxillerat i 3r de BUP, i després de fer classes d'ESPA per adulsts durant uns quants d'anys i moltes coses més que no tenc espai suficient, com el fet d'haver estat director durant 8 anys i cap d'estudis durant 4, persona que ha completat estudis de mestre, de llicenciat en filosofia i lletres, especialitat de pedagogia general i que s'ha fet professor especialitzat en pedagogia terapèutica. I en aquests moment em falten menys de 5 mesos per complir els 68 anys. Si et sembla, escarabat, que no estic en condicions d'opinar sobre el tema educatiu, presentem les teves credencials. I una cosa, l'article està basat en la realitat. He fet assemblees de classe durant molts anys amb alumnes de primària i d'ESO, i he organitzat assemblees generals d'escola, durant un període de la meva vida en què era cap d'estudis. Ja sé que no era necessari haver-te contestat, però he volgut tranquil·litzar-te.
M'he sentit al·ludit, perquè per dues vegades has dit que haurien d'opinar els mestres i professors que fan feina a escoles i instituts, i que et fa gràcia que pontifiquin els que fan feina en un despatx. Encara que no faci feina dins cap despatx, et diré que he cregut que parlaves de l'autor de l'article d'opinió, perquè fins a aquell moment, només havien intervingut gent anònima com tu: Luli, Toni i Xisca, i l'única que ha escrit alguna cosa sobre el tema ha estat na Xisca, que ja ha dit que era mestra. Per tant, es fàcil deduir que parlaves d'en Joan Lladonet.
I ara et demanaré si et sembla poc que pugui parlar sobre aquest tema una persona que ha fet 13 anys de classes a privada, des de 3r d'EGB fins a 8è, 16 anys a primària de pública, després de superar l'oposició corresponent, on ha fet feina des de 1r fins a 8è d'EGB, 8 anys a secundària, després de superar l'oposició corresponent, fent classes des de 3r d'ESO fins a batxillerat i 3r de BUP, i després de fer classes d'ESPA per adulsts durant uns quants d'anys i moltes coses més que no tenc espai suficient, com el fet d'haver estat director durant 8 anys i cap d'estudis durant 4, persona que ha completat estudis de mestre, de llicenciat en filosofia i lletres, especialitat de pedagogia general i que s'ha fet professor especialitzat en pedagogia terapèutica. I en aquests moment em falten menys de 5 mesos per complir els 68 anys. Si et sembla, escarabat, que no estic en condicions d'opinar sobre el tema educatiu, presentem les teves credencials. I una cosa, l'article està basat en la realitat. He fet assemblees de classe durant molts anys amb alumnes de primària i d'ESO, i he organitzat assemblees generals d'escola, durant un període de la meva vida en què era cap d'estudis. Ja sé que no era necessari haver-te contestat, però he volgut tranquil·litzar-te.
És evident que tothom té el dret d'opinar del que vulgui, això faltaria!, però em fa gràcia sentir pontificar a mestres que fan feina en un despatx.
Escarabat escriu qui vol ok?
Escarabat bum bum posa oli en el llum
Jajajjajaja escarabat q te creus q soc yo ??? Jajajjaja juas
Per cert som mestre i psicopedagog, faig feina a l'escola i a un despatx (sense fer res d'il·legal) , i crec que puc opinar amb fonaments!