nubes dispersas
  • Màx: 16°
  • Mín: 10°
16°

D'assignatura os, a lúdica i divertida

Qui no recorda amb temor haver de sortir a la pissarra durant les classes de matemàtiques o esperar la nota d'un examen? Aquesta assignatura era o és la més temuda per l'alumnat. Un professor que explicava i omplia la pissarra de nombres, lletres i operacions en pocs minuts, que només era seguit per uns quants alumnes de la classe, era un fet habitual. Les famílies que podien pagaven un professor particular als seus infants. La dificultat de l'assignatura duia aparellada una major disciplina a la classe. És indubtable que la metodologia que s'utilitzava era equivocada.

Des que un infant s'aixeca cada matí fins que se'n va a dormir, el seu cap està farcit de nombres, hipòtesis, preses de decisions, càlculs, etc., com per exemple conèixer i entendre els horaris escolars, saber a quina hora ha de sortir de casa per arribar puntual a l'escola, quants dies falten per a l'aniversari o per arribar a la setmana blanca, quines possibilitats té de comprar el jersei que li agrada amb els seus estalvis, quants anys, mesos o dies té ell o altres familiars, marcar una ruta en un plànol, etc.

S'ha de fer possible que qualsevol alumne aprengui a desenvolupar-se dins la vida i no perdre el temps de la classe a fer innombrables comptes, com es feien amb els quaderns Rubio. Molts d'objectes que ens envolten (tassons, pilotes, tubs, llaunes de begudes, edificis, peces de trencaclosques, taulers de jocs, etc.) seran útils per entendre la geometria. El secret de l'aprenentatge de les matemàtiques és saber convertir-les en divertides i màgiques. Es pot aprendre utilitzant jocs numèrics i d'enginy, transformacions geomètriques i resolució d'enigmes mitjançant càlculs matemàtics. És indubtable que es pot utilitzar una metodologia lúdica per a les matemàtiques sense perdre ni un gram de rigor científic.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Antònia, fa mes de 12 anys
M'encanta! Així pens jo també i si s'aplicassin mètodes diferents dels tradicionals, la cosa aniria molt millor perquè l'alumnat estaria motivat i faria més feina, sens dubte- Avui en dia, amb els nosves tecnologies a l'abast, no tenim excusa, ni el professorat, ni l'alumnat. Tothom a fer feina, i amb gust.
Valoració:0menosmas
Per Xisca, fa mes de 12 anys
Tens molta de raó Joan, però quan arribes a una escola on no inverteixen diners, on no hi ha un joc educatiu, i has d'haver de comprar jocs de la teva butxaca per manca de diners és ridícul dins les escoles públiques. Quan estan carregats de llibres de càlcul, i tenen la pressió dels pares perquè et martiritzen perquè els infants facin deures i moltes pàgines de deures, ufffffffffffff. Ens empara la LOE, avui en dia, estam recolzats per una llei que empara el constructivisme, la llei diu que els aprenentatges ens han de servir per a al vida diària, aplicar exercicis de lògica per dur-los a casa i saber desenvolupar-se en aquest món tan difícil. Per tant si la metodologia, ens empara, si ha de ser globalitzadora, i ha de ser una metodologia que interrelacioni àrees i crei infants competents, perquè encara hi ha mestres que només s'interessen per les editorials dels llibres de l'any que ve? i no es dediquen a millorar els seus aprenentatges dins la vida de l'aula?, la resposta està sempre clara, perquè estam presionats pels pares per uns llibres que s'utilitzen de forma incorrecte i no com una guia. Hem d'aprendre a ser millors i no avorrir al personal, estam creant infants que no saben fer la o amb un tassó.
Valoració:-5menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente