cielo claro
  • Màx: 32°
  • Mín: 25°
31°

ING Bank expulsa una família d’una sucursal per parlar en català: «En español. No te entiendo y no tengo la obligación de entenderte»

190337

Una família ha estat discriminada en dues ocasions a l'oficina bancària d'ING Bank al carrer Sant Vicent Màrtir de València per haver-s'hi dirigit en la llengua pròpia del País Valencià. Els fets varen passar el 15 d'octubre i es varen repetir el dia 18.

El dia 15 un treballador es va negar a atendre'ls quan la filla s'hi va adreçar en català i els va exigir que parlaren en castellà. «En español. Yo no te entiendo y no tengo la obligación de entenderte», li va dir el treballador.

Després que la família li expliqués que només volien ser atesos per a fer una operació, una directiva de la sucursal els va dir que havien faltat al respecte al personal d'una entitat privada i els va demanar que abandonassin el local.

El dia 18, quan la filla hi va tornar per a demanar el full de reclamacions, una altra treballadora li va negar de nou el dret d'expressar-se en la seva llengua i va fer veure que no l'entenia. La clienta no va aconseguir el full de reclamacions fins que va avisar que telefonaria a la Policia local de València, i considera que va rebre un tracte vexatori per part del banc, que va tardar molt a retornar-li el document signat.

La Plataforma per la Llengua ha demanat a l'Oficina de Drets Lingüístics del País Valencià i a la Direcció General de Comerç i Consum de la Generalitat Valenciana que intervenguin en el cas per a garantir el dret dels consumidors a expressar-se en català.

L'entitat considera que ING Bank ha incomplert el decret 1/2019, que determina que els consumidors tenen dret a utilitzar qualsevol de les llengües oficials del País Valencià, i l'article 17 de la Llei 4/1983, que explicita que tots els ciutadans tenen dret d'expressar-se en català en qualsevol reunió.

A més, l'actuació dels treballadors falta al respecte als drets i interessos dels usuaris i contradiu l'article 3 del Reglament de Defensa del Client d'ING Bank, que afirma que les relacions amb els usuaris han d'ajustar-se a la bona fe, l'equitat i la confiança recíproca.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 3
Siguiente
Per tip, fa 9 mesos

Elena, guardarem els teus arguments ben estojats per al dia que cent o dos-cents milions de xinesos, circulant lliurement, s'instal·lin a viure al teu país, exercesquin el seu dret individual a parlar només la seva llengua entre ells i també amb vosaltres, i quedeu els espanyols en minoria dins ca vostra. Llavors no vengueu amb plors.

Valoració:6menosmas
Per Josep, fa 9 mesos

Algú sap, sí ING, ha fet alguna cosa al respecte?

Valoració:0menosmas
Per Ricard, fa 9 mesos

Lo dejaré escrito en castellano para que lo entiendan los meseteros intolerantes, incultos e imbéciles, o sea, los 3i:
ATONTAOOOS, QUE SOIS UNOS ATONTAOOOOS!!!!

Valoració:1menosmas
Per Xavier, fa 9 mesos

Penso que els clients habien de ser atesos amb la seva llengua/idioma.



Debensegur que si el client hagués estat algú de parla anglesa, russa, francęs o altra idioma que no fos el valencià o català, haguessin perdut el cul per entendrels tot i no hsber entès ni una sola paraula i els haguessin sonrigut com autentics gilipolles.



El problrma rau en que es alguns castellans vinguts de terres meseteras o altres llocs de la peninsula de parka castellana, es pensen que poden fer amb els valencians, catalans o msllorquins el mateix que els mal anomenats "descubridors" de les ameriques van fer amb la gent dels pobles indigenes, els van obligar a parlar el castellà i els van obligar a abraçar la imposada rel.ligió catolica, imposada a fuet i castig. Ara aquests imbecils castellans que treballen al Pais Valtncià pretenen fer el mateix amb els nadius del Pais Valencia, Catalunya o Mallorca, son uns incults, uns mal educats, qui s'ha de adaptar es qui va a casa del vei, no el nadiu del lloc o d'un territori.



Visca el pais valencià i la seva llengua i seva cultura i el mateix per Catalunya i Illes Balears.

Valoració:32menosmas
Per Elena, fa 9 mesos

¿Puede que se pusieran chulitos y les faltarán el respeto a los empleados del banco?



¿Puede que ese detalle no lo contéis porque no os interesa para el relato?



Ellos tendrán el derecho de expresarse como quieran, pero los otros no tienen obligación de entenderlos



Claro y meridiano



Ah, y ni el valenciano ni el catalán son "lenguas propias de un territorio" son propias de algunas personas, que por cierto son minoritarias en ese territorio

Valoració:-106menosmas
Per NF, fa 9 mesos

Se dice Comunidad Valenciana. No existe ningún pais valenciano...

Valoració:-71menosmas
Per Tots fora!, fa 9 mesos

Han vensgut a Mallorca. Hi a lMallorca, la majoria som mallorquins.
Qui té les terres?
Molt poc intel·ligents, són. Amb el vist-i-plau dels lpolítics que no fan complir la llei!
Per què els necessitam? Facem el que va fer Islàndia!

Valoració:28menosmas
Per ricard, fa 9 mesos

Tot que está passant es per culpa del Govern que pas defend sa nostra llengua, la culpa no és del personal incompetent...

Valoració:24menosmas
Per Ja ho he dit, fa 9 mesos

Jo protest, aprofitant l' avinentesa, per aquest anunci d' un banc de Santander, que produeix irritació i oi, fins el punt de canviar de cadena. I a més, dubt molt que sigui legal.

Valoració:11menosmas
Per Ultimomono, fa 9 mesos

Si aquesta persona entra parlant anglès en comptes de català o diu que vol ingressar 10 milions d'euros t'asseguro que ja buscaran algú que parli anglès o xinès si cal i tot seran somriures. No té que veure am el fet de que les persones de l'entitat parlin o no català, sino amb l'odi que aquesta gentussa (probablement de fora de Mallorca) tenen per la llengua catalana.

Valoració:56menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 3
Siguiente