algo de nubes
  • Màx: 25°
  • Mín: 17°
25°

La Llei de seguretat viària prohibirà dur en motocicleta menors de 12 anys

La reforma pretén evitar l'alt índex d'accidents de trànsit que registra l'Estat espanyol

La reforma de la Llei de seguretat viària que la comissió de Justícia d'Interior del Congrés aprovarà la setmana que ve, i que neix amb el principal propòsit de contribuir a reduir els elevats índexs d'accidentalitat que es registren a l'Estat espanyol, recull com a aspecte destacat la prohibició expressa que els menors de 12 anys viatgin en motos i en motocicletes anant de paquet. L'acord dels diferents grups sobre aquesta mesura, que fou proposada per Convergència i Unió, és unànime. Tot i això ha sorgit el dubte de si el criteri d'edat se substitueix en realitat pel d'envergadura. És a dir, que si s'aplicàs aquesta segona fórmula es prohibiria colcar en moto aquells nins que no arribin als 1'35 metres d'alçada.

Pel que fa referència a la prohibició d'emprar el telèfon mòbil mentre es condueix, també existeix acord total. Tanmateix, es permetria aquesta acció simultània amb la modalitat coneguda com a «mans lliures». Aquest apartat serà tractat amb duresa a causa de l'augment dels accidents per aquest motiu. Respecte del tema del renou, s'ha decidit per unanimitat que els vehicles que excedeixin els límits màxims de sonoritat autoritzats podran ser immediatament immobilitzats pels agents de trànsit o de les diferents policies municipals.

Naturalment la qüestió de l'excés de velocitat també és tractat de manera especial, tot i que no existeix consens en alguns aspectes. S'ha decidit que els qui ultrapassin uns límits que siguin considerats de risc incorreran en una falta de tipus molt greu. El PP proposarà que tres d'aquestes faltes molt greus en un període de dos anys impliquin la retirada del carnet. Quant als excessos considerats molt greus, tot i que no hi ha un acord definitiu, seran inicialment els següents: en autopistes i autovies superar els 180 quilòmetres per hora.

A les ciutats, el PSOE proposa que s'apliqui la norma d'excedir els 50 per cent del límit màxim autoritzat. Tanmateix alguns diputats d'altres grups no hi estan gaire d'acord, ja que significaria que circular en una ciutat a més de 75 quilòmetres per hora podria considerar-se una falta molt greu. Opten, doncs, per proposar els 90 quilòmetres per hora com a límit màxim, ja que s'ha de tenir en compte que en alguns grans carrers de ciutats com Madrid o Barcelona, quan el trànsit ho permet, se circula a 80 i 90 quilòmetres per hora.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.