Ibèria s'ha marcat com a principals reptes per a aquest exercici recuperar clients i quota de mercat, augmentar la producció, reforçar les polítiques de contenció de costs i consolidar els acords amb British Airways i American Airlines i amb l'aliança aèria Oneworld, segons anuncià ahir el president de la companya, Xabier de Irala, en la seva intervenció en la junta general d'accionistes.
De Irala es congratulà de l'acord assolit recentment amb el sindicat de pilots Sepla, que, segons digué, «ha eliminat llastres al grup i en cap manera hipoteca el seu futur», posant fi a un conflicte que ha fet perdre passatgers, reserves, credibilitat i ingressos a la companyia, i empitjora els resultats.
«Hem deteriorat la nostra imatge i ens costarà un gran esforç recuperar-la», reconegué, i expressà el seu desig que l'acord torni a Ibèria a una situació d'«estabilitat duradora».
Per això l'objectiu prioritari de la companyia és recuperar clients i recobrar la seva confiança. L'empresa invertirà prop de 3.000 milions de pessetes en un pla de recuperació de clients, dels quals devers dos mil milions es destinaran a incentius pels treballadors de la companyia per augmentar l'índex de puntualitat i altre mil a compensar i incentivar els clients titulars de la targeta Ibèria Plus.
Considerant els problemes que es deriven de la congestió del trànsit aeri, Ibèria s'ha fixat el repte d'aconseguir un 90 per cent de puntualitat en tots els seus vols.
La companyia compensarà els sues clients després dels problemes de retards i regularitat patits els darrers mesos, incrementant el compte de les seves targetes amb doble puntuació per a tots els vols que hagin realitzat els passats mesos d'abril i maig, i els que realitzin entre juliol i setembre.