algo de nubes
  • Màx: 15.59°
  • Mín: 7.61°
15°

Ryanair reforça les línies entre el Prat i les Illes

Aquests canvis formen part de la nova programació anunciada per la companyia aèria rere el tancament d'Spanair

26432
Ryanair reforça la connexió de les Balears amb Barcelona. | ULTIMA HORA

Ryanair obre una nova ruta entre l'aeroport d'El Prat i Menorca i incrementarà freqüències en trajectes d'Eivissa, passant de 14 a 21, i a Mallorca, de 21 a 35. Aquests canvis formen part de la nova programació anunciada per la companyia aèria rere el tancament d'Spanair.

En total, Ryanair obrirà sis noves rutes a partir d'abril a l'aeroport de Barcelona, on passarà a tenir tretze avions basats davant els deu actuals amb l'objectiu de transportar 5,8 milions de passatgers a El Prat el 2012, davant els 2,5 de 2010, rere el tancament d'Spanair.

En concret, Ryanair volarà des d'El Prat a Alacant, Bilbao, Estocolm, Hamburg, Menorca i Munic (Memmingen) i incrementarà freqüències en uns altres sis trajectes: Gran Canària (passa de sis freqüències a nou), Eivissa (de 14 a 21), Màlaga (de 21 a 28), Palma (de 21 a 35), Sevilla (de 21 a 28) i Tenerife (de sis a vuit).

Així, l'aerolínia irlandesa afegirà més de 190 vols setmanals a El Prat, des d'on opera 39 rutes (16 domèstiques) i preveu sustentar 5.800 llocs de treball a Catalunya, on espera transportar nou milions de viatgers el 2012.

Recol·locacions

Quant a la voluntat de recol·locar els treballadors d'Spanair rere el seu tancament d'operacions, el president de Ryanair, Michael O'Leary, ha assenyalat que hi han hagut contactes amb el cap de pilots de l'aerolínia catalana i que no hi ha una xifra exacta d'empleats que es vulguin recol·locar, encara que ha indicat que hi ha vacants als aeroports de Barcelona i Girona.

"Nosaltres oferim treball, qui ho vulgui que l'agafi", ha explicat O'Leary, alhora que s'ha oposat que la Generalitat participi activament en la recol·locació de passatgers per ser l'aerolínia irlandesa una empresa privada que marca les seves pròpies condicions.

Els pilots d'Spanair haurien de passar un curs de quatre setmanes per poder treballar en Ryanair, ja que l'aerolínia irlandesa utilitza un Boeing 737, mentre que Spanair volava amb Airbus.

"La Generalitat va participar en la gestió d'Spanair i mira quin embolic", ha sostingut, i ha qualificat el tancament d'operacions de l'aerolínia de Ferran Soriano de "tragèdia inevitable" a causa dels seus alts costos.

Ryanair no es planteja per ara volar des de Barcelona a Madrid, ja que el president de la companyia aèria irlandesa ha considerat que aquest trajecte ja està ben cobert per altres aerolínies i també pel tren.

Respecte a la possibilitat de tornar a operar a l'aeroport de Lleida-Alguaire, ha indicat que "no hi ha intenció" en cas de tornar a les instal·lacions lleidatanes perquè la prioritat és créixer a El Prat, Girona i Reus.

Ryanair espera transportar el 2012 a 38 milions de passatgers a Espanya, i ha obert recentment una nova base d'operacions a Hongria, alhora que estudia augmentar la seva flota si hi ha creixement.

 

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.