algo de nubes
  • Màx: 25°
  • Mín: 19°
19°

Spanair atribueix a un error dels pilots l'accident del JK 5022

L'informe encarregat per l'aerolínia sosté que haurien oblidat accionar els alerons de l'avió. Alhora, descarta cap avaria en el relé de l'aparell

44208

L'accident va tenir lloc l'agost de 2008 a Barajas.

Efe - Arxiu

L'informe que Spanair ha encarregat als perits per investigar les causes de l'accident ocorregut l'agost del 2008 a Barajas en el vol JK5022 descarta cap avaria en el relé de l'avió i apunta que els pilots, un dels quals mallorquí, van oblidar accionar els alerons, segons van confirmar fonts pròximes al procés. Així, en l'esmentat informe, s'atribueix als pilots una "errada humana" per no haver accionat els flaps ni els slaps, ni verificar-ho després, i haver fet manualment la potència d'enlairament. D'aquesta manera, s'apunta que els pilots es van distreure a causa d'una tercera persona "no identificada" a la cabina, segons publicava ahir en l'edició de paper El Periódico.

Alhora, l'informe exculpa els dos tècnics imputats en el procés judicial, ja que "les accions del personal de manteniment, orientades a minimitzar els retards dels vols sempre que no es comprometi la seguretat, han resultat raonables d'acord amb els procediments i consistents en la pràctica normal i acceptada del sector". Així mateix, els perits recriminen a Boeing, el fabricant de l'avió, no haver previst la possibilitat d'un accident com el de Barajas perquè els pilots tinguessin més temps de reacció.

Per la seva banda, l'Associació d'afectats del vol JK 5022 també va presentar la setmana passada un informe pericial al jutjat que instrueix el cas en el qual sí que s'apunta a una pana en el relé de l'aparell com a "causa determinant" de l'accident. El jutge que du el cas, el magistrat Juan David Pérez, espera disposar en els pròxims dies de la totalitat dels informes encarregats: el de les víctimes, el del Col·legi de Pilots, el del Sindicat de Mecànics i el d'Enginyers, mecànics i pilots independents de l'aerolínia. En qualsevol cas, l'Associació d'Afectats i el Col·legi Oficial de Pilots de l'Aviació Comercial (COPAC) van coincidir a rebutjar l'informe, perquè és parcial. També el sindicat de pilots Sepla demanà respecte per la investigació encara oberta i reclamà "prudència" a l'hora d'establir conclusions precipitades.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per ferran, fa mes de 11 anys
Totes les incidencies tecnicas abans del vol, sembla no tenen importancia.Un enlairament dels molts que els pilots habian fet sense inclemencies meteorologiques , sembla que estaban distrets i no se´n van enrrecordar de treure els "flaps, cap problema tecnic ni de manteniment"....!Increible"
Valoració:3menosmas
Per xap, fa mes de 11 anys
que es de facil culpar als morts. No se perque sempre que hi ha un accident d'avio i els pilots moren sempre es culpa seva
Valoració:3menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente